Recenze: A-Team

Jsou elitní, jsou neohrožení, jsou vyvrhelové a jsou hodně cool. Čtyřka z A-Teamu se vrací v podobě, která se vám bude líbit.

A-Team se v 80. letech vysílal v USA jako televizní seriál pro celou rodinu, ale ať už jste na něm vyrostla (jako Sharlto Copley, jemuž úspěch District 9 vynesl roli “Šílence” Murdocka), nebo jste ho nikdy neviděla (jako já a Jessica Biel), je to jedno. Tahle filmová adaptace je otevřená všem. No možná jenom ne původním hercům, jelikož Mr. T se nevyjadřoval moc pochvalně. A taky asi ne poměrně velké části (jistě starších) amerických kritiků. Ale to vás nemusí odradit.

Mr. T na filmu vadí, že není až tak pro celou rodinu a že to v něm moc bouchá a vůbec přetéká násilím a sexem. Na sex se teda netěšte, pokud za něj nepočítáte jeden žhavý polibek s Jessicou Biel a pár pěkných pohledů na vypracovanou hruď Bradleyho Coopera. Násilí tu je spousta, ale já bych mu říkala spíš akce. A-Team je totiž v akci neustále. Od prvních minut, kdy se během dlouhých titulků výstižně představí celý čtyřčlenný tým, tu nikdo neztrácí čas. Za chvíli je už o osm let později, pak jsme najednou v irácké válce, zanedlouho jsou všichni ve vězení, po chvilce utečou atd. Pořád se tu něco děje a často se vymýšlí zábavně důmyslné plány, které během plánování vidíte už i rovnou v praxi. Jak poznamenal jeden vtipný americký kritik – režisér Joe Carnahan nejspíš u natáčení popíjel hodně Red Bullů.

Joe Carnahan před pár lety natočil šílenou akci Sejmi eso, a i kvůli tomu jsem šla na A-Team s předsudky, že by to mohlo být stejně nudně pitomé. Ono to vlastně pitomé je, jako všechny tyhle filmy, kde zápletka a fyzikální zákony nejsou extra důležité, když se to ale podá náležitě nadsazeně, s tempem a vtipem, máme tu dokonalou oddechovou podívanou.

Hlavní hráči, jejichž postavy jsou složeny podle jednoduchého vzorce charisma + jedna výrazná vlastnost, jsou výborně obsazeni. Ústřední čtyřce jsem hned věřila, že to jsou nejlepší kámoši. Konkrétně jde o vůdce Liama Neesona, který tu zkouší, jak moc hluboko dokáže modulovat svůj hlas, i při své váze roztomilého Quintona “Rampage” Jacksona coby B. A. s fóbií z létání, Bradleyho Coopera, kterého bych v roli Fešáka původně vyměnila za Patricka Wilsona, ale nakonec mě přesvědčil, a nezapomenutelného Sharlto Copleyeho, s jehož šíleným pilotem je největší sranda.

Členové A-Teamu si svá naspeedovaná dobrodružství evidentně užívají a dobrá zpráva je, že diváci si mohou užívat taky. Špatná zpráva je, že podle všeho tahle akce neměla v USA tak velký úspěch, aby se natočilo pokračování. A přitom celý film záměrně končí jako pilot k seriálu.

vtipně trhlý Mad Murdock
hrudník Bradley Coopera
přítomnost Patricka Wilsona