10 největších filmových bestií

Jsme zvyklí, že filmoví padouši jsou většinou muži. Když ale projdete filmové databáze, zjistíte, že se na celuloidových pásech nachází hrstka řádně nechutných ženských charakterů – sériových vražedkyň, šílených potvor, tyranek a psychopatek, které si v ničem nezadají s jejich mužskými protějšky a v mnohém je i předčí. Třeba jen proto, že od těch krásných tváří byste nic zlého nečekali. Vybrali jsme pro vás ty nejodpornější, při jejichž sledování vám bude hodně úzko.

Charlize Theron – Zrůda 

Nejděsivější příběhy píše živost sám, ne nadarmo se říká: Tohle by si nikdo nevymyslel. A to platí i o dramatu Zrůda, který zachycuje život masové vražedkyně Aileen Wuornosové, kterou přesvědčivě ztvárnila Charlize Theronová.

Režisérka Patty Jenkinsová vylíčila milostný příběh dvou ztracených existencí – Aileen, bývalé prostitutky, a mladičké Selby. Zoufalá Aileen pomýšlí na sebevraždu, když ale pozná Selby, zamiluje se. Kvůli nové lásce pokračuje v prostituci, což v ní vyvolává zuřivost, která vyvrcholí několika brutálními vraždami…

Jessica Lange – Krevní pouto 

Příběh mateřské opičí lásky vypráví thriller Krevní pouto v hlavní roli s Jessicou Langovou, která miluje svého syna Jacksona tolik, že ho raději zničí, než aby ho nechala žít vlastní život.

Sympatická a přitažlivá Helen se vdala za svého přítele Jacksona. Krátce po svatbě se rozhodnou, že vánoční svátky stráví na rodinném ranči, kde žije Jacksonova matka Martha. Helen je těhotná a věří, že budoucí babička bude mít nesmírnou radost. Skutečnost je však trochu jiná. Martha je posedlá představou, že Helen je její sokyní, která jí chce obrat o Jacksona. A je schopná i zabíjet, jen aby se jí zbavila…

Faye Dunaway – Drahá maminko 

Christina Crawfordová vykreslila v knize Drahá maminko svou nevlastní matku – hollywoodskou divu Joan Crawfordovou – jako psychicky narušené, alkoholem prosáklé monstrum. Ve stejnojmenné adaptaci z roku 1981 si rozporuplnou hvězdu zahrála Faye Dunawayová. Díky dokonalému nalíčení a přesvědčivému výkonu se osobnost Faye v postavě, kterou hrála, úplně rozplynula.

Svět znal Joan Crawfordovou jako krásnou, kultivovanou, disciplinovanou herečku, která adoptovala dvě děti, s nimiž se na veřejnosti předváděla jako dokonalá matka. Ve skutečnosti je krutě týrala – psychicky i fyzicky. Záchvaty zuřivosti korespondovaly s neúspěchy v milostné i profesní sféře a zvlášť Christina dostávala co proto.

Juliette Lewis – Takoví normální zabijáci 

Stoneova obžaloba médií – Takoví normální zabijáci – sice byla přijata značně rozporuplně, to ale nemění nic na tom, že se mu povedlo stvořit jeden z nejodpornějších ženských charakterů – Mallory Knoxovou. Dívku, která se svým kumpánem vraždí naprosto bez skrupulí, pro zábavu a pochybnou slávu.

Mallory neměla mnoho důvodů být šťastná. Otec ji tyranizoval a sexuálně obtěžoval. Když se potkala s Mickeym, byla z toho láska na první pohled. Nejprve zbili dívčina otce, pak ho utopili v akváriu, a poté přišla na řadu matka – tu polili v posteli benzínem a Mallory ji zapálila. Mladí milenci se dávají na útěk a nechávají za sebou další mrtvé…

Glenn Close – Osudová přitažlivost 

„Osudovou láskou“ posedlá žena, která jde po svém vyvoleném přes mrtvoly, to je Glenn Closeová v Osudové přitažlivosti.

Dan Gallagher  (Michael Douglas) si užil vztah na jednu noc, který pro něj nic neznamenal. Ne tak pro Alex v podání Glenn Closeové. Dan se zprvu cítí jejím zájmem polichocený, postupně ale začíná propadat čirému strachu – z jejích sebevražedných pokusů, psychického teroru, který Alex cílí nejen na něj ale i na jeho rodinu…

Piper Laurie – Carrie

Hned první román Stephena Kinga Carrie zaujal přesvědčivou sondou do duše dospívající dívky a pečlivě budovanou atmosférou, která s ubývajícím počtem stránek víc a víc houstne. Režisér Brian De Palma převedl příběh na plátno a při tom dokonale vystihl přednosti Kingovy novely.

Hrdinkou je nesmělá dívka Carrie Whiteová, která je obdařena telekinetickými schopnostmi. Ovšem vlivem výchovy je vyřazena ze společnosti spolužáků, kteří ji s oblibou ponižují. Jednou ale pohár trpělivosti přeteče, dívka už další potupu nesnese a pomocí svých schopností změní maturitní ples v děsivá jatka.

Skutečnou zrůdou v příběhu je ale Carriina matka Margaret v podání Piper Lauriové. Pološílená hysterická náboženská fanatička, která dceru ovládá a terorizuje, je hlavní příčinou dceřina vyřazení ze společnosti i činu, který stojí mnoho životů a způsobí zkázu celého města včetně obou nešťastných žen.

Sharon Stone – Základní instinkt 

Postava Sharon Stoneové v Základním instinktu je ambivalentní typ antihrdinky. Divák tuší, že jde o vražednici, ale zároveň chce, aby jí ta sympatická spisovatelka, chodící zásadně dole bez, nebyla. A tak se dokonale vžije do postavy detektiva Nicka ztvárněného Michaelem Douglasem, který se zmítá mezi policejní povinností a láskou k nebezpečné ženě.

Vděčně věří objeveným stopám, které ho odvádějí od hlavní podezřelé. Úspěšná spisovatelka se zatím kamarádí s vrahy a její život lemují smrtelné nehody lidí, kteří jí překáželi. Je svůdná Catherine nevinná oběť podivných okolností, nebo sériová vražednice, která se svým „zlozvykem“ může přestat snadno jako třeba s kouřením?

Rosamund Pike – Zmizelá

Když David Fincher něco natočí, musíte počítat s tím, že vám bude běhat mráz po zádech – platilo to o thrillerech Sedm, Zodiac nebo Muži, kteří nenávidí ženy. Také Zmizelá, natočená podle románu Gillian Flynnové, je skvělý film, ale tak strašně nepříjemný, že ho možná budete nenávidět.

Žádnému z hrdinů nemůžete držet palce. Můžou za to všechny postavy, které jsou nějak pokřivené, nesympatické a sobecké. Ovšem skutečný psychopat je domnělá oběť únosu – Amy, které se znelíbil manžel a tak se ho rozhodla zbavit. Jak Fincher postupně odkrývá karty a dávkuje informace, budete se jednáním Amy v podání skvělé Rosamund Pike čím dál víc cítit zhnuseni. Právem jí náleží jedno z čelních míst filmových zrůd.

Kathy Bates – Misery nechce zemřít 

A další adaptace Stephena Kinga a s ní další sonda do lidského šílenství. Postava ošetřovatelky Annie Wilkisové, je bezesporu vrcholem kariéry Kathy Batesové. Dojde na citové vydírání, teror, zpřerážené nohy. Proč? Jen kvůli dalšímu dílu Misery – oblíbené hrdince románů růžové knihovny.

Paul Sheldon je úspěšný spisovatel, který se proslavil řadou romantických románů o dívce Misery. Ve sněhové vánici havaruje uprostřed nehostinné krajiny, kde jej těžce zraněného zachrání jeho „fanynka číslo jedna“. Annie miluje příběhy o Misery a žije jimi tak moc, že pomalu není schopna přijmout, že jde pouze o fiktivní postavu. Když zachránkyně zjistí, že Paul její milovanou postavu v posledním románu, který právě dočetla, zabil, má spisovatel pouze jednu šanci – zahrát si na Šeherezádu a pokusit se vykoupit svůj život vyprávěním příběhů. Oživí Misery a může doufat, že se k poslední kapitole dostane se všemi končetinami. Hostitelka totiž mívá své nálady.

Psycho

Hitchcockovo Psycho je považováno ze hororovou klasiku, právem. Nezestárlo a stále spolehlivě děsí víc než většina moderních hororů, které se většinou topí v krvi, ale to hlavní – atmosféru a napětí – postrádají.

Norman Bates je sice sériový vrah mající na svědomí mnoho lidských životů, ale mnohem odpornější postavou je jeho manipulativní matka. Ta je sice v době, kdy se příběh odehrává, už nějakou dobu mrtvá, přesto stále ovlivňuje chování svého syna. Ve filmu slyšíme pouze její hlas a tak je paradoxem, že žebříček nejděsivějších žen v dějinách filmu uzavírá muž – Anthony Perkins.

Foto: Profimedia.cz

16.4.2015 10:00| autor: Jana Truksová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

TOPlist