Uhasili požár, poskytli první pomoc, zachránili život – venkovní obsluha Shell je školena i na nečekané situace

Venkovní obsluha na čerpacích stanicích Shell je nadstandardní služba, která má pro zákazníky přidanou hodnotu a jejímž cílem je usnadnit a urychlit návštěvu čerpací stanice. Pomáhá zákazníkům každý den v běžných i nestandardních situacích. Svědčí o tom příběhy venkovní obsluhy, která už mnohokrát zasahovala nad rámec běžné pomoci při tankování. Obsluha dokázala zasáhnout v pravou chvíli, a to především díky školení, které pravidelně absolvuje.

05442_sc_fuels_venkovni_obsluha_cz_web__1100x618px_kv_holka_s_pistoli-1100x618.jpg Zdroj: Shell Czech Republic a.s.

Zaměstnanec venkovní obsluhy čerpací stanice Shell vás jako první přivítá, když přijedete natankovat nebo se jen cestou zastavíte na lahodnou kávu Shell Café. Možná si ani neuvědomíte, že je připraven na všechno a ochoten vám pomoci s každou maličkostí. Oči má na stopkách, zajišťuje vaši bezpečnost a dohlíží na to, co se děje kolem tankovacích stojanů. V případě rizikových situací nebo porušení bezpečnosti vás dokáže zdvořile a rychle upozornit. Kromě toho vám doporučí a doplní palivo nebo vodu do ostřikovačů, umyje okna. Pozdrav a úsměv na tváři jsou přitom samozřejmost. A to vše bezplatně.

Zákazník jako host, který se vrací

 „Ztracené doklady, dítě zamčené ve vozidle, defekty, hořící auta, ale zažila jsem i dramatické události se šťastným koncem,“ říká Helena Valachová, nejdéle působící provozovatelka čerpacích stanic Shell na Slovensku. Příběhů, které za 28 let ve službě zažila, je nepočítaně. Některé jsou až těžko uvěřitelné. Právě proto musí být zaměstnanci venkovní obsluhy profesionálové, kteří rádi komunikují, jsou přátelští, odborně zdatní a vždy vstřícní. Jejich dobrá nálada se totiž může odrážet na chování zákazníků. „Naším společným cílem je, aby se každý zákazník na čerpacích stanicích Shell cítil jako host a rád se k nám vracel,“ říká Helena.

Bezpečnost je pro Shell prvořadá

 Ve správnou chvíli a na správném místě byl před několika lety zaměstnanec venkovní obsluhy a dnes už vedoucí stanice Shell v Brně. Když u čerpací stanice zastavilo kouřící auto, zareagoval rychle a bez zaváhání. „Naštěstí vozidlo neodbočilo k nám na nádvoří, ale zastavilo na kraji. Kouřilo stále více. Alarmoval jsem hasiče, vzal s sebou hasicí přístroj a běžel na pomoc. Řidič mezitím vystoupil a otevřel kapotu auta. Z auta začaly šlehat vysoké plameny. Když jsem se ujistil, že ve vozidle už nikdo jiný není, ustoupili jsme do bezpečí. Řidiči jsem ošetřil popáleniny a předal jsem ho zdravotníkům,“ popisuje Jakub Neklapil, který i díky protipožárním školením, které každoročně absolvuje, zachoval chladnou hlavu a situaci adekvátně vyřešil.

 „Naší snahou je, aby zaměstnanci venkovní obsluhy uměli zasáhnout během krizových situací, ale především jim dokázali předcházet. Učíme je umění komunikovat a intervenovat slušně, odborně a diplomaticky, když jde o bezpečnost a zdraví zákazníků,“ říká Jana Stache, která má v Shell na starosti bezpečnost a dohlíží, aby byl obsah tréninků pro venkovní obsluhu komplexní. Společnost Shell poskytuje pracovníkům venkovní obsluhy know-how, aby byli připraveni na různé scénáře. Vycházejí nejen ze zkušeností, ale i reálných případů, které mezi sebou sdílejí, aby se navzájem učili. Každoroční hasičské školení, kurz první pomoci, ale i další praktická cvičení během Safety Day (Dne bezpečnosti) jsou podle Jany Stache zárukou, že jsou pracovníci venkovní obsluhy Shell odborně zdatní a připravení.

Pomoc, která se osvědčila

Na čerpacích stanicích Shell ji běžní lidé vyhledávají také cíleně. Do povědomí se totiž dostává, že její zaměstnanci mají různá odborná školení. Kurz první pomoci, který každoročně absolvují, pomohl i Tiboru Knappovi, který pracuje jako venkovní obsluha v Galantě. Pohotově zasáhl při epileptickém zásahu syna řidičky, která odbočila na čerpací stanici, neboť akutně hledala pomoc.

Pavel Blažek je zaměstnán na čerpací stanici Shell ve Vyškově již 13 let. S mnoha zákazníky si vybudoval přátelský vztah, protože na Shell jezdí pravidelně. „Vládne u nás přímo rodinná atmosféra. Je mi 59 let a práce s lidmi mě stále velmi baví, rád měním přístup k zákazníkům,“ prozrazuje zaměstnanec venkovní obsluhy, který své zkušenosti předává dalším kolegům na pravidelných školeních.

„Slušnou komunikací a vystupováním dokáže venkovní obsluha vyřešit kritickou situaci, technický problém či alespoň zpříjemnit den povzbuzením. Chceme, aby se k nám řidiči a řidičky vraceli pro kvalitní paliva a nadstandardní služby, které nabízíme,“ říká Alexander Kálazi, zkušený provozovatel, který pro Shell pracuje od svých 18 let. Začínal jako venkovní obsluha a prošel si všemi pozicemi. Dnes provozuje 6 čerpacích stanic na jižním Slovensku. Za ta léta zažil hodně různých situací. Na své zaměstnance na nádvoří nedá dopustit. Jejich přítomnost na čerpacích stanicích je službou, která Shell odlišuje od konkurence a již mnohdy se osvědčila jako nenahraditelná.

 

18.5.2023 10:24| autor: Komerční prezentace
Více o tématu: cvičenízdraví

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

TOPlist