Čokoládová dieta: Dá se zhubnout mlsáním?

Tohle je asi nepříjemnější dieta, která kdy byla vymyšlena. Ale neradujte se předčasně – ačkoli se podle názvu zdá, že do sebe celý den necpete nic jiného než čokoládu, dietní plán je mnohem přísnější a lahodný pamlsek je do něho zařazen s opatrností.

Čokoládadieta vypadají vedle sebe jako protichůdné výrazy. Poslední dobou se ale ve světě objevuje stále více studií, které prokazují příznivé účinky čokolády na lidské zdraví a nenacházejí souvislost mezi její konzumací a vyšší tělesnou váhou. Nedávný výzkum dokonce vysledoval, že lidé dopřávající si čokoládu v menším množství, ale pravidelně, mívají nižšní BMI než jedinci, kteří se této pochoutce zcela vyhýbají.

Není to tak překvapivé. Čokoláda má dobrý vliv na metabolismus a urychluje spalování,“ uvedla vedoucí studie Dr. Beatrice A. Golombová. I když tedy čokoláda obsahuje cukr a tuk, tělo se s nimi rychle vypořádá. Kakaové boby jsou navíc zdrojem antioxidantů, které brání vzniku cévních a srdečních chorob i rakoviny. Jestliže si tedy kupujete kvalitní tmavou čokoládu s vysokým procentem kakaa, děláte pro své zdraví i postavu víc, než by se na první pohled zdálo.

O dalších cukrovinkách to ale neplatí – dorty s tučnými krémy, průmyslově vyrobené sladké tyčinky a sušenky jsou plné přídavných látek a kakaový bob viděly jen z rychlíku. Právě tyto pochoutky nám vytvářejí na těle nevzhledné polštáře, kvalitní čokoláda sama o sobě je zcela nevinná.

Dietních plánů zahrnujících čokoládu bylo vypracováno více. Nejznámější pochází z pera britské dietoložky Sally Ann Voakové. Ta bohužel povoluje prvních 150 kalorií čokolády až po týdnu přísného režimu, ale od té doby je můžete jíst pravidelně každý den. Doporučená doba pro konzumaci čokolády a rozsah potřebného fyzického cvičení pak závisí na tom, do jaké kategorie „čokoholiků“ spadáte. Někdo po ní sáhne potají, když všichni usnou, pro jiného je antistresovou záležitostí, jsou i lidé, kteří si čokoládou rychle doplňují energii při únavě. To všechno bere Sally Ann Voaková v potaz.
[[related]]
Mnohem příjemněji a méně hladově vyhlíží dieta Lennyho Neimarka založená na těstovinách a popcornu, která dovoluje sníst každý den až 30 g kvalitní čokolády. Základem jsou ovocné snídaně a svačiny, těstoviny se zeleninou jako hlavní chody a popcorn jen tak „na dlabání“. Zakázaný je alkohol, červené maso, mléčné výrobky, sladkosti a smažená jídla. Dlouhodobě je tento režim příliš jednostranný, ale jednou za čas si dát takový těstovinový týden… proč ne?

6.4.2012 12:00| autor: Libuše Burger

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist