Komunikace mezi vámi a kadeřníkem

Chvíli jsem přemýšlela, kde nejlépe začít, o čem by úvodní článek měl být, aby ty z vás, které se o své vlasy a vzhled starají, zaujal. Jsem kadeřnice, a tak jsem se pokusila vžít do vás klientek, přicházejících do kadeřnictví s nejrůznějšími prosbami, do

Napadá mě tedy, že by jste si zřejmě měly uvědomit, jak důležitá je především komunikace mezi vámi a kadeřníkem! Mnohé z vás mají to štěstí, že našly někoho, za kým chodí léta a přesto nenosí stále stejný účes. Některé z vás si ale stejný účes přejí a tak máte alespoň jistotu, že vás vaše kadeřnice nezklame. Jiné z vás naopak kadeřníky a salóny rády střídají, což nese spoustu výhod i nevýhod. Jak si tedy najít toho svého, kvalitního kadeřníka

Je to zřejmě jako se zubařem, doktorem, instalatérem nebo automechanikem, nejlepší je poznat někoho takového na doporučení přátel. Přijde-li vaše kolegyně zase s novým a opět dobře padnoucím účesem, zeptejte se, od koho jej má. Udělá to nejen radost jí, ale samozřejmě i kadeřníkovi, který má vše na svědomí.

Sama jsem v této práci našla pravý smysl teprve tehdy až jsem pochopila, že poctivá práce se zde zúročí v podobě spokojených lidí, protože přispívám k jejich sebevědomí a spokojenosti. Vyslechla jsem už mnoho hrůzných historek o kadeřnících a musím uznat, že není jednoduché toho správného najít.

Jenomže mnohé je právě o té komunikaci, neboť zde může dojít ke spoustě omylům už jen díky špatným formulacím požadavků. Jinak přeci funguje komunikace mezi lidmi, kteří se nevidí prvně a kadeřník zná vkus zákaznice, případně kvalitu nebo záludnosti jejích vlasů. Jdete-li k někomu prvně, snažte se mu nastínit, co se vám líbí třeba na stylu nějaké celebrity, kterou jistě oba budete znát a rozhodně se nezdráhejte prozradit, co naopak nechcete!

Možná se vám zdá, že je tato poznámka zbytečná, ale nebudete věřit, jakými křížovými výslechy musí člověk se svým klientem mnohdy projít, než z něj vytáhne potřebné informace o tom co mu smí či nesmí s vlasy provést.

Nevíte-li si rady s popisem toho po čem vlastně toužíte, neváhejte si obstarat fotografii s vaším vysněným účesem, který vše usnadní. Kadeřník by se neměl urazit, ale naopak. Uzná-li, že je pro vás daný účes po všech stránkách vhodný, měl by se předvést a nechat vás odejít právě v tom úžasném účesu, který jste si vysnila.

Neváhejte se ale svěřit ani s tím, jaké střihy a barvy vlasů vám kdy vadili, kterých byste se rádi znovu vyvarovaly. I z toho se o vás kadeřník dozví mnoho.

Máte-li ve zvyku střídat své kadeřníky často, pak počítejte s tím, že každý z nich sice může vašim vlasům přinést nějaký ten nový prvek, jenže každý bude mít i tu svou pravdu a ty se mohou na vašich vlasech nehezky podepsat. Ne každý kadeřník ctí to, že vlas je materiál velmi křehký a jeho obnovu nezajistí ani ten nejzázračnější šampon nebo regenerace. Trvá pak mnohdy i mnoho měsíců, než se daný účes podaří napravit, protože struktura a pružnost vlasu se neobnoví žádným kosmetickým zázrakem.

A proto z vlastní zkušenosti doporučuji, neostýchejte se se svým kadeřníkem co možná nejvíce mluvit a buďte obezřetní při výběru správného salónu. Ne vždy je totiž profesionalita na prvním místě…

27.10.2004 12:20| autor: Lucie Novotná
štítky: komunikace

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist