Libor Šula

Otevírá salony, sbírá kadeřnické Oscary a češe sexy a luxusně. Existuje-li něco jako kadeřník od pána boha, pak je to určitě Libor Šula. Kdo se s ním setká, sotva na něj zapomene. Štíhlá, téměř dvoumetrová postava, černé, kudrnaté vlasy, mimořádné osobní kouzlo, bezprostřednost, otevřenost a nakažlivý optimismus.

V první řadě je ovšem tento šarmantní osmadvacetiletý muž kadeřníkem. Na přání rodičů vystudoval střední technologickou školu, potom se ale – navzdory všemu a všem – vydal za povoláním, které ho přitahovalo. Začínal mytím hlav, asistováním při barvení, pomocnými pracemi. Kadeřnické zkušenosti sbíral  v Británii, Itálii, Francii, Holandsku i u nás doma. Dnes má v Dušní ulici v Praze, na prestižním místě ve Starém Městě, dva vlastní salony s výmluvným názvem: Libor Šula The Salon. Má i dva tituly Kadeřníka roku (z let 2002 a 2004) ze soutěže právem nazývané kadeřnické oskary, cena z roku 2003 také zůstala v jeho salonu.

Mimo tato ocenění si Libor také nesmírně váží všech ostatních titulů, jedním z nich je cena za nejlepší tým Česka a Slovenska roku 2003 a také 2004. I v tomto roce salon Libora Šuly získal rekordních osmnáct nominací! Výsledky tohoto tažení se dozvíme koncem listopadu.

Sledovat Libora při práci je radost a povídat si s ním o kadeřničině není o nic menší potěšení.

Každý dobrý kadeřník má svůj osobitý styl a rukopis. Jak by mě učesal Libor Šula?

Sexy, nositelně, žensky…. luxusně, prostě tak, aby se žena cítila ženou.To je pro mě poslání které se snažím bezezbytku naplnit.

Co si mám pod tím představit?

Jsem konzervativní. V životě i v kadeřnicině. Nikdy mě neoslovovaly vlasové výstřelky, nelíbí se mi třeba na vlasech červené či oranžové barvy. Pokud já budu dělat „oranžovou“, použiji průhledný měděný odstín. Někdy stačí i drobnost. Třeba dobře ustřižená, rovná ofina dodá účesu šmrnc a řeklo by se jenom ofina. Tak to je sexy…

Už jsme zase u toho luxusu…

Je to příjemný, dosažitelný luxus, pořád se tady mluví o luxusu, ale hodně lidí se s ním ve službách nikdy nesetkalo. Pro mě není luxus bambusová podlaha, ale jsou to moje recepční, které vás obslouží v pěti jazycích, čerstvé květiny a nejlepší cappuccino ve městě, za které zákazník samozřejmě neplatí! Nevím, jestli si mě takhle vychovali moji zákazníci, nebo já je, ale jsme v tom zajedno. Účes, který je dobře ostříhaný, se dobře udržuje. Mám rád krásné věci, ale musí být líbivé delší dobu. A platí to i o vlasech. Málokterá zákaznice je schopna složitý účes, který jí vytvoří kadeřník, sama zopakovat. Ze salonu může odcházet s krásně upraveným střihem, vyhlazenou dlouhou patkou, ale pak si vlasy doma umyje sama, ty se jí zkrepatí a ona neví, co s tím. To není filozofií našich salonů. Naše zákaznice musí bez velkého úsilí vypadat stále upraveně. Nemám rád kadeřníky, kteří kolem sebe cvakají nůžkami, v horším případě těma prosříhávacíma, a bezmyšlenkovitě šmikají všechno, co jim přijde pod ruku. Výsledek tomu většinou odpovídá, vznikne lehce zapamatovatelný střih – moje noční můra!

Jak vypadá lehce zapamatovatelný účes?

Prvoplánovitá, nesympatická asymetrie, velké barevné panely, barvy, které do sebe nezapadají… zkrátka něco v tom účesu nesouzní, vypadá možná avantgardně, ale je to nepromyšlené. Proto si takové vlasy každý zapamatuje… Mě těší udělat melír, nad kterým ostatní přemýšlejí: Je to její barva vlasů, nebo je to barva? Já i většina mých kadeřníků děláme melír tři hodiny a na hlavě zákaznice přitom máme snad tři sta alobalů. To je také sexy luxus… Mimochodem, miluji blond barvy a nevěřím, že někde jinde udělají na dlouhé vlasy tak skvělý blond melír jako u nás, takových salonů je u nás vážně málo.

Nezakrýváte, že jste na své salony a kadeřníky pyšný…

Přesně tak. První salon jsem otevřel v roce 2000, druhý tři roky poté. Ty tři roky jsem budoval styl, jméno, dával dohromady kolektiv a strategii. Pomocí přísné a přirozené selekce se mi povedlo postavit super tým zhruba třiceti kadeřníků. Mám kolem sebe fajn lidi, se kterými se od sebe učíme navzájem. Vybíral jsem takové spolupracovníky, aby svou prací odpovídali luxusnímu stylu mých salonů, všichni jsou proškolení v zahraničí. Díky tomu, všichni vědí co znamená slovíčko luxus a proto umíme uspokojit i tu nejnáročnější klientelu.

A máte tu nejnáročnější klientelu.

Daniela, jedna z mých senior stylist kadeřnice mi zrovna nedávno říkala, že ji nebaví zákazníci, kteří jsou nenároční. A má pravdu. Takový klient nepředstavuje žádnou výzvu. K nám do salonů chodí řada známých tváří, například Libuše Šmuclerová, Štěpánka Duchková, Vendula Svobodová, Jana Štefánková, Karla Mráčková atd., ale i zákaznice které nejsou tolik vidět, manželky politiků, manažerky, ale i úplně normální, aktivní ženy, které si prostě návštěvu u nás chtějí užít. Chodí k nám lidé, kteří ocení individuální přístup. V našich salonech nemáme barviče, střihače a foukače – moji kolegové jsou jedni z nejlepších ve svém oboru, a to nejen u nás. Naše vize je kompletní, to znamená – střih, barva, styling od jednoho kadeřníka, to je servis.

To jsou služby u vás tak drahé?

Vůbec ne. V naší kategorii kadeřnických salonů tady v okolí patříme k těm nejnavštěvovanějším. Střih a foukaná stojí od šesti set do devíti set korun, střih a barva maximálně 1600 korun. Když půjdeme v tom srovnání ještě dál, tak evropský standard je úplně někde jinde. Střih od dobrého kadeřníka stojí 90 až 150 euro.

Když se zákaznice posadí do kadeřnického křesla, ví co chce?

Klienti většinou mají představu, co chtějí, ale nevědí, co nechtějí, a to je ten problém! Ve vztahu k vlasům lidé často podléhají vkusu kadeřníků, někdy mám ale pocit že spíše nevkusu. Není to chyba zákazníka, ale kadeřníka. Já klientku vyslechnu, ale když vidím, že její představa není to pravé, tak jí to prostě vymluvím. Samozřejmě probíhá dialog, v žádném případě ne monolog ze strany kadeřníka. Jednou z důležitých věcí, které jsem se naučil je, že kadeřník se nesmí dívat na zákazníka jen očima, ale hlavně rozumem.

Začátkem roku jste změnil značku vlasové kosmetiky, se kterou v salonech pracujete. Proč?

Tak jak nemám rád velké změny ve vlasech, tak ani ve svém životě. Ale miluji zkoušení nových produktů, nových vůní, nových balení. Na našem trhu není tolik značek, se kterými bych byl ochoten spolupracovat. Hledal jsem něco, co by podtrhlo atmosféru mých salonů. Našel jsem to v Kérastase a Loréal – nejen v přípravcích, ale v celé strategii těchto značek, jejich obřady, masáže a přístup k zákazníkovi se ztotožňuje se strategií salonů Libor Šula.

Kam dál míří Libor Šula

Chci česat, těším se na své zákaznice a vím, že ony na mě. Chci dělat svoje kolekce, chci kadeřničinu posunout alespoň o kousek dopředu, chci být svým kolegům oporou, chci zůstat stát pevně na zemi! Není snadné „ošéfovat“ dva salony, udržet kvalitu, ale do budoucna plánuji expanzi. Až ten čas přijde, možná otevřu další salony. Výzva pro mě není začátkem cesty, jako pro většinu lidí. Výzva je cíl, který vidím před sebou a ženu se za ní.

Libor Šula The Salon

Dušní 6, Praha 1, tel.: 224 81 75 75
Dušní 11, Praha 1, tel.: 224 811 822

www.liborsula.cz

26.10.2005 12:00| autor: Redakce

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

TOPlist