Jak pečovat o tělo během těhotenství?

Těhotenství je krásné období, které by si žena měla užívat. Přeci jen si ho prožije jen párkrát. Jenže s každým přibývajícím týdnem těhotenství se tělo ženy mění. Váha roste, hladina hormonů se mění. Pokožka dostává pěkně zabrat, nálada se mění jak na houpačce. Budoucí maminka špatně spí a trápí ji i zažívání. Jak o sebe během těhotenství pečovat, abyste na toto období měla alespoň pár pěkných vzpomínek?

Kulaté bříško

Dneska jste na něj pyšná, za pár týdnů nebo měsíců ho zase budete chtít mít hladké, pevné a ploché jako dřív. Cesta k němu ale bude trnitá. Rozhodně nečekejte, že hned jak porodíte, budete mít zpátky svoji dřívější postavu. Chce to čas.

Jak o bříško pečovat?

Určitě často slýcháte, že máte jíst za dva. Není to pravda. Přijímejte dostatek živin pro vás i miminko, ale nejezte dvojité porce. Nepřejídejte se a hlídejte si váhu. Vaše cesta k původní postavě pak bude snazší.

Pokožku bříška pravidelně promazávejte vhodnou dermokosmetikou na strie, ať nepopraskají elastická vlákna pod povrchem kůže a nemáte ho plné strií. Právě v těhotenství, kdy se pokožka bříška napíná a dochází k rychlému příbytku na váze, vás vznik nepěkných prasklinek ohrožuje nejvíc.

Čtěte také: Jak na strie v těhotenství?

Prsa se zvětšují

Pány to jistě potěší, ženy už méně. Prsa rostou a týden od týdne jsou těžší a těžší. Aby vaše poprsí i přes tyto změny zůstalo pevné, věnujte mu tu správnou péči.

Sprchujte je studenou vodou, namažte je výživným krémem a jemně je přitom masírujte. Nezapomeňte nosit vhodnou podprsenku.

Náš tip: Vyzkoušejte NadraIN pro větší pevnost poprsí.

Pocení v těhotenství

Metabolismus i krevní oběh jedou v těhotenství naplno, tělo se zahřívá a víc potí. Možná se díky tomu trápíte, věřte ale, že je to normální. Jak minimalizovat nepříjemné důsledky pocení?

  • Pijte hodně tekutin. Ideální jsou čaje, čistá voda, šťáva nebo neslazená minerálka. Kávě, alkoholu a černým čajům se vyhněte.
  • Nejezte příliš kořeněná jídla.
  • Sprchujte se. Koupel pokožku vysušuje, proto dejte přednost raději sprše.

Víte, že díky hormonálním změnám v těle jsou ženy během těhotenství náchylnější k vaginálním infekcím? Nezapomínejte na správnou intimní hygienu.

Dodejte tělu vše potřebné

Základem správné životosprávy je pestrý a vyvážený jídelníček, odpočinek, psychická pohoda, dostatek spánku a pohybu. Tělo potřebuje v těhotenství, před ním i po něm, dostatek živin jako omega-3 mastné kyseliny, kyselinu listovou, železo a jód.

Porodem to nekončí

Vaše tělo si zaslouží pořádnou péči i poté, co drobečka přivedete na svět. Během šestinedělí totiž projde další velkou změnou. Děloha se zavinuje, hormony se stabilizují a rozjíždí se laktace. Nálada se často mění, vy jste unavená, všechno vás bolí. Dopřejte tělu zaslouženou pozornost.

Hodně odpočívejte, jezte zdravou a vyváženou stravu. Nezapomínejte tělu doplňovat potřebné vitamíny, minerály a živiny.

Náš tip: Trápí vás potíže s trávením, oslabený imunitní systém, nebo hormonální výkyvy? Vyzkoušejte Energy Gynex.

7.2.2020 12:00| autor: Komerční prezentace

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist