Životní pojištění by se mělo upravovat podle aktuální životní situace

Životní pojištění nám nemůže vrátit zdraví, ale může další život podstatně ulehčit. Pokud je nastaveno správně. A podle průzkumu, který si Kooperativa nechala zpracovat agenturou Ipsos, tomu tak často bohužel není. Jak upozorňuje Petr Procházka, ředitele Úseku vývoje a prodeje FLEXI a bankopojištění v Kooperativě: „Pojistná částka by se měla odvíjet od životní situace klienta“.

Snažíte se v tomto směru klientům poradit? 

Důraz na správně nastavené pojištění pro každého klienta klademe již dlouho. Nyní jsme ale pro klienty připravili názornější vysvětlení, jak by výše jejich pojištění měla být odvozena. Nechceme totiž nabídku odbýt léta používanou zkratkou ´Pojistná částka má být ve výši 1-3 násobku ročního příjmu´. Někdo logicky potřebuje daleko vyšší částku, někdo jiný určitý typ pojištění nepotřebuje vůbec.

Jak by tedy měl klient své pojištění nastavit, aby co nejlépe plnilo účel? 

Náš unikátní software pro sjednávání pojištění PRŮVODCE velmi účelně nastavuje dialog pojišťovny s klientem. Naši poradci podrobně prozkoumají potřeby zákazníků, a z jejich analýzy PRŮVODCE vygeneruje doporučenou pojistnou ochranu. Tedy doporučená rizika i částky, na které by měl klient pojištění uzavřít. Pokud si podle těchto parametrů klient sjedná pojistnou smlouvu, má jistotu, že je kvalitně pojištěn. Když budeme konkrétní, tak pro klienta, kterému vyhovuje život single a neplánuje rodinu, je pojištění pro případ smrti nejspíš úplně zbytečné. Ale pokud je čerstvý otec? Pak by jeho pojištění smrti mělo toto dítě zajistit na nezbytné minimum až do doby jeho prvního výdělku. Zamyslet by se měli i ti, co už mají pojištění sjednané a jsou například čerstvými rodiči. Navýšit si limity a přidat rizika mohou kdykoliv.

Zmiňoval jste nastavení rizik, existuje nějaké obecné doporučení, co zvolit?

Je to podobné jako s pojištěním domu nebo bytu. Také si nepojišťujeme rychlovarnou konvici, ale je důležité mít dobře pojištěnou celou domácnost nebo dům. Často se setkáváme s tím, že klientům stačí získat z pojistky peníze za zlomenou nohu nebo za dvoutýdenní neschopenku. Když nás ale postihne vážná nemoc, můžeme se ocitnout na dlouhou dobu bez svého obvyklého příjmu. V případě následné invalidity to může být natrvalo. Z našeho dřívějšího průzkumu vyplynulo, že téměř polovina Čechů (42 %) není na možnost invalidity připravena. Podobně tomu může být u ošetřování člena rodiny. Když například jeden z rodičů bude muset dlouhodobě pečovat o nemocné dítě, opět to bude znamenat značný zásah do příjmů rodiny.

Uvědomují si klienti, že stačí málo a mohou se dostat do vážných finančních problémů?

Jak už jsem říkal, z jednoho průzkumu nám vyplynulo, že například na invaliditu není připravena téměř polovina Čechů. A když jsme se zaměřili na ošetřování člena rodiny, byly výsledky jen o málo lepší. Agentura Ipsos zjistila, že ve svém okolí má 24 % Čechů člověka, který se setkal s nenadálou situací a je odkázán na ošetřování jinou osobou. A přestože 40 % respondentů uvedlo, že o připojištění pro případ ošetřování vědí, tak toto riziko má v rámci životního pojištění FLEXI sjednáno jen 20 % dospělých a 24 % dětí. Z toho vyplývá, že si Češi možná toto riziko uvědomují, ale moc zodpovědní nejsou.

Z čeho by tedy podobný výpadek příjmu chtěli financovat?

V průzkumu nám 39 % respondentů uvedlo, že by čerpalo vlastní finanční rezervu. Jednalo se zejména o starší respondenty, nad 54 let. Naopak na finanční pomoc od státu nebo výpomoc rodiny by se spolehlo 25 % respondentů. Jedná se většinou o lidi do 34 let.

Je to typická situace pro český trh, nebo jsou klienti v zahraničí zodpovědnější?

Na vyspělejších trzích, například v sousedním Německu, má pojištění, kryjící případné problémy s invaliditou, téměř každý. Dále jsou trhy, které jsou zaměřené více například na vážné onemocnění, typickým je kanadský trh. Také tam se pojišťují skoro všichni. Lidé v západních zemích chápou mnohem více než u nás, že když vážně onemocní a nebudou pojištěni, tak se mohou dostat do existenčních problémů. Proto se snažíme tato připojištění zatraktivnit. Například FLEXI teď přichází s nabídkou výplaty dvojnásobku sjednané pojistné částky z pojištění ošetřování. Nabídka platí pro klienty, kteří si od 1. října do 31. prosince 2019 sjednají pojištění ošetřování v rámci FLEXI nebo FLEXI JUNIOR a v budoucnu se ocitnou v situaci, která bude ošetřování vyžadovat. Ošetřovat může kdokoliv, tedy člen rodiny nebo profesionální ošetřovatel, a kdekoliv, tedy doma nebo i v nemocnici. Vztahuje se na úrazy i nemoci.

29.10.2019 10:58| autor: Komerční prezentace

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist