Ketonová dieta a její výhody

Ketonová dieta je v poslední době stále se rozrůstajícím trendem v oblasti hubnutí. Je známá i pod pojmem ketogenní dieta nebo ketodieta a mezi lidmi vzbuzuje stále větší zájem.

Základy pramení z Atkinsonovy diety a poznávacím znamením ketonové diety je zvýšená konzumace tuků a bílkovin a snížený příjem sacharidů.

Co dalšího byste o ketonové dietě měli vědět? Jak funguje a jaké má výhody?

Co je ketonová dieta?

Za zrodem ketonové diety, která se řadí mezi alternativní druhy diet, stojí americký doktor Robert Atkins. Ten si zakládal na své teorii o vzniku cukrovky a obezity. Byl toho názoru, že za původem této nemoci stojí cukry a bílá mouka. Proto vytvořil potravinovou pyramidu, kterou přizpůsobil svému přesvědčení a ta si svého času získala pozornost mnoha lidí ve spojených státech.

Ketonová dieta spočívá v tom, že se tělo dostane z nedostatku sacharidů do stavu zvaného ketóza. Tento stav znamená, že náš organismus používá na uspokojení energetické potřeby zásoby tukové tkáně, což přináší rychlejší spalování tuků a tím pádem i hubnutí.

Co obsahuje jídelníček při ketodietě?

Ketodieta se zaměřuje především na příjem bílkovin. O těch je známo, že je naše tělo potřebuje. Proto se v jídelníčku objevuje maso, sýry, vajíčka, ryby či mléčné výrobky – stručně řečeno nejznámější zdroje bílkovin. V jídelníčku dále nechybí ani zelenina. Co je naopak zakázané, jsou sacharidy všeho druhu a původu. Proto zapomeňte na pečivo, přílohy a samozřejmě také na sladkosti.

Co jíst:

  • vejce
  • kvalitní uzeniny
  • maso
  • sýry
  • tvaroh
  • jogurty
  • máslo
  • mléko
  • ořechy
  • ryby

Co nejíst:

  • sladkou zeleninu (mrkev, kukuřice, řepa)
  • přílohy
  • mouku a výrobky z ní
  • obiloviny
  • ovoce
  • luštěniny
  • sladkosti

Jak to celé vlastně funguje?

Ketonová dieta je trend poslední doby, přesto však mnoho lidí netuší, jak vlastně funguje. Pokud se začnete stravovat podle zásad ketonové diety, začne vašemu organismu chybět glukóza nebo jednoduchý sacharid. Glukóza je rychlým zdrojem energie pro mozek, svaly, srdce a samozřejmě i další tkáně. Jelikož se naše tělo bez energie neobejde, musí ji z něčeho brát. Když nemůže brát z glukózy, začne energii získávat pomocí rozkladu vlastních tukových buněk, díky čemuž vznikají tzv. ketolátky. A právě ketolátky pak nahradí glukózu a fungují jako zdroj energie.

Srovnání všech přípravků na hubnutí: https://ifarmacie.cz/pripravky-hubnuti/

Jaké jsou výhody této diety?

Tato dieta s sebou přináší hned několik výhod. Mezi ty nejvýznamnější, které určitě stojí za pozornost, patří:

  • rychlý úbytek hmotnosti
  • pravidelný režim v jídle
  • jídelníček sestavený ze zdravých surovin
  • dlouhodobý pocit sytosti

Asi největší výhodou je rychlý úbytek na váze způsobený právě tím, že tělo získává energii z tukových tkání. Tělo se bez energie neobejde, čím více energie získá rozkladem tukových zásob, tím rychleji člověk zhubne. Další výhodou je pravidelnost v jídle. Při ketonové dietě se stravujete 4-5x během dne menšími porcemi – jestli si dáte 4 jídla nebo 5, záleží pouze na vás. Určitě nesmíme zapomenout zmínit jídelníček, který je sestavený ze zdravých a pestrých surovin. Tělo potřebuje kvalitní živiny a látky, bez kterých nemůže fungovat. A kde tyto látky získat? Jedině z vyvážené stravy. Za výhodu ketonové diety lze bezesporu považovat i dlouhodobý pocit sytosti, při kterém nebudete mít potřebu často jíst a tím podpoříte hubnutí.

Ketonová dieta = jasná volba?

Ketonová dieta působí jako ideální způsob, jak se bez pocitu hladu zbavit přebytečných tuků, aniž by naše tělo strádalo. Ketonová dieta vám za předpokladu, že dodržíte její zásady a pravidla, skutečně pomůže zbavit se nadbytečných kilogramů, aniž byste se trápily pocity hladu. Pokud dietu přestanete dodržovat, je potřeba udržovat tělo v dostatečném příjmu, aby se nedostavil nežádoucí jo-jo efekt.

Další zdroje:

20.12.2019 11:03| autor: Komerční prezentace
Více o tématu: dietynemoci

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist