Tipy pro nespavé

Taková občasná nespavost bez zjevné příčiny přepadne občas každého. A jak ji zahnat? Možností je několik, každopádně budeme muset vstát z postele a jít, hádejte kam? Nejspíš do kuchyně…

Kalorická bomba

Při výjimečné nespavosti si můžete dovolit i kalorickou bombu, která splňuje všechny podmínky sladkého snění. Vezměte talířek a na něj naskládejte oloupaný banán. Poklaďte přiměřeným množstvím kysané smetany a posypte kakaem. A pokapejte medem.

Hořčík obsažený v banánech a kakau uklidňuje nervy… a bílkovina obsažená ve smetaně opět navozuje v těle atmosféru vhodnou ke spánku. A med je odpradávna doporučovaný uklidňovací prostředek, takže je to taková vylepšená verze klasiky – teplého mléka s medem.

Bylinky

Pokud smetana a ba ani mléko pro vás není z nejrůznějších důvodů to pravé, sáhněte po bylinkách. Osvědčená je meduňka, která příjemně voní a pokud ji osladíte opět medem, vznikne lahodný nápoj na sladký spánek.

Teplá sprcha nebo jídlo

Někdy pomůže teplá sprcha či lépe koupel, která nás uvolní a tím opět tělo navodí do příjemného předspánkového stavu.

A někdy, to známe každá, nemůžeme usnout hlady… ono, jíst naposledy v pět odpoledne a jít spát ve dvanáct rozhodně není ideální – raději tento zvyk opusťte. Poslední jídlo je i z hlediska dietologického vhodné jíst cca dvě-tři hodiny před spánkem. Takže se klidně najezte, uvidíte, jak potom hezky usnete. Samozřejmě, že nejvhodnější je lehké, dietní jídlo, bez přejídání.

Stimulátory

V některých případech pomůže od nespavosti zdánlivě nemožné – kofein či tein. Je to velice individuální, ale skutečně jsou lidé, na které káva nebo černý čaj působí uspávacím účinkem… Jestli patříte mezi ně, zjistíte jedině tak, že to vyzkoušíte…

Tak hezké sny !!!

14.11.2008 12:00| autor: Renata Petříčková
Více o tématu: banán

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist