Jak léčit nespavost?

Potíž se spánkem může znamenat dlouhou noc, ale následující den bývá ještě delší. Vyvarujte se několika svým návykům a začněte konečně sladce spát!

Nadměrné množství kofeinu
Káva, pro většinu představuje nejlepší cestu, jak se po ránu nastartovat, ale velké množství kávy může znamenat problém večer usnout. Pokuste se vyhnout všemu kofeinu alespoň pět hodin před spaním. Nejen káva, ale i Coca-cola, černý čaj obsahují významné množství kofeinu.

Vstáváte brzy a víkend prospíte
Pro tělo je důležitý pravidelný režim dne. Tím, že jeden den budete spát do dvanácti a další den vstávat v šest ráno, ještě více podpoříte problémy s nespavostí. Pravidelnost by mělo mít jak vstávání, tak i usínání. Pokud si navyknete na určitý spánkový režim, prospěje to nejen kvalitě spánku, ale i zdraví, a s tím souvisejícímu vašemu vzhledu.

Usínáte s notebookem a televizí
Lenošení na gauči, sledování televize a ještě kontrola e-mailů před spánkem vypadá neškodně, ale studie ukazují, že může negativně ovlivnit kvalitu spánku. Místo toho vyzkoušejte něco na uvolnění a odstranění stresu z celého dne. Procházka či protažení těla, horká koupel nebo hrnek teplého mléka dokáže perfektně připravit tělo ke spánku.

Špatné místo pro spánek
Klidné a útulné prostředí je základem pro dobrý spánek. Zastínit okna, nastavit v pokoji teplotu, tak aby nebylo příliš teplo nebo zima, pohodlné a příjemné pyžamo a povlečení, eliminace hluku. To vše přispěje ke zlepšení kvality spánku. Jak je důležité správné uspořádání a vybavení ložnice, se dočtete v článku Základ zdraví? Ložnice!

Příliš alkoholu
Jedna sklenice vína v podvečer může navodit pohodu a také způsobit, že usínání bude mnohem jednodušší. Ovšem příliš alkoholu škodí, a to i spánku.

Stres
Určitě nesnášíte, když vás něco trápí a jste nuceni stále o problému přemýšlet, dokola se pořád honí stejné myšlenky, ale spánek nikde. Abyste zabránili tomuto prolínání myšlenek před spánkem, musíte se problému zbavit. Popovídejte si s přáteli, sestavte si seznam, co uděláte, abyste se problému zbavili, zacvičte si nebo pusťte relaxační hudbu, která zklidní vaši mysl před spánkem. Tipy, jak se vyhnout stresu najdete v článku Nenechte se stresovat!

7.12.2009 12:00| autor: Renata Jarošová
štítky: alkoholkofein

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist