Ketogenní dieta

Jedná se o tzv. bílkovinnou dietu. Budete totiž jíst veskrze samé bílkoviny a žádné cukry. Tělo se tak dostane do fáze „ketózy“ a obsah tuku v těle je redukován na minimum. Zní to jako docela dobrý tip… ale…

Do stavu ketózy díky bílkovinám

Ketóza rozhodně není stav nijak příznivý pro tělo. Ano, nepřijímáte cukry, přesněji sacharidy a tělo tedy má nedostatek energie, kterou začne brát z tukové tkáně. Pro tělo je to stav extrémní, tak trochu se to podobá jednostranné podvýživě, stavu nouze. V tomto stavu nouze opravdu kila jdou dolů a to i velmi rychle, ale vysoký příjem bílkovin není přirozený a organismus přetěžuje. Tato dieta vychází z tzv. Atkinsonovy diety, která sacharidy zcela vylučovala, v této formě se v omezené míře konzumovat mohou, ale až ve chvíli, kdy vaše tělo přepne do režimu „ketózy“. Do určité míry totiž metabolismus dokáže zpracovávat sacharidy i brát energii z tukové tkáně, ale pokud sacharidovou nálož překročíte, vracíte se k normálnímu metabolismu, a tudíž nehubnete.

Jídelníček nic moc

Tento způsob hubnutí má pro svoji úspěšnost řadu zatvrzelých příznivců, ale pro svůj negativní účinek na organismus (který vy sami ovšem necítíte, alespoň ne dříve, než se dostaví nějaké zdravotní problémy) má také mnoho odpůrců. Živíte se pečlivě složeným jídelníčkem, ve kterém převažují bílkoviny a různá již předem připravená instantní proteinová jídla. Často tohoto stylu využívají i sportovci, jenže ti nemají problém s pravidelnou fyzickou aktivitou, která je nedílnou součástí tohoto výživného postupu. Sportovci někdy využívají i tzv. cyklickou verzi této diety, která je nejprve zbaví zbytečného tuku v těle a poté pod odborným vedením nasadí i sacharidy a získávají svalovou hmotu a sílu.

Rizika tu jsou, takže raději s odborníkem

Protože tu existují jistá rizika a také kontraindikace, rozhodnete-li se podstoupit ketogenní dietu, určitě se poraďte s odborníkem a v průběhu hubnutí se k němu choďte radit pravidelně. Rozhodně to není ideální způsob, kterak ztratit přebytečná kila, je to poměrně extrémní způsob a tak je třeba omezit rizika na minimum.

Návrat do normálu? Nemožný…

Skončíte-li s touto dietou, a vrátíte-li se k normální stravě, s největší pravděpodobností vás čeká jojo-efekt. Tedy rychlé nabrání tukové tkáně zpět. Je to zcela logické, tělo si vytvořilo představu, že taková doba nouze a hladu po sacharidech, může zase přijít, a rychle ukládá veškerou energii opět do tuku, aby mělo zásoby na doby chudší… Takže skončíte-li s ketogenní dietou, a chcete mít celoživotní úspěch, čeká vás přísný jídelníček, pravidelná fyzická aktivita a cvičení a pokud možno, žádné dietní hříchy.
2.7.2009 12:00| autor: Renata Petříčková

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist