Proč na dovolené přibíráme?

Říkáš si, že na dovolené se ti určitě podaří nějaká ta kila shodit, protože konečně bude čas na sport, nebudeš ve stresu a plánuješ jíst mořské ryby nebo lehké letní saláty. Jenže skutečnost je jiná a ty se z dovolené vrátíš o pár kilo těžší. Čím to je?

pribirani-na-dovolene-1100x618.jpg

Tolik ses před dovolenou snažila, abys shodila přebytečná kila a v plavkách pak vypadala skvěle, ale když se vrátíš zpátky, můžeš začít znovu. A to sis říkala, jak budeš sportovat a jíst zdravě. Proč na dovolené vždycky přibereme? Tady máš hned pět dost zásadních důvodů:

Důvod č. 1: Plán sportovat každý den nevychází

Sice si říkáš, jak budeš každý den plavat v moři, v rybníku nebo bazénu, ale nakonec se z toho vyklube jen lenivé polehávání na pláži. Ruku na srdce, když jsi na dovolené, jak dlouho vydržíš opravdu plavat? V moři chvíli blbneš ve vlnách a pak se rozvalíš na pláži, a hotelový bazén je tak malý, že to nestojí za námahu. Abys plaváním zhubla, musela bys vydržet plavat alespoň čtyřicet minut. Tím, že na chvíli skočíš do jezera se osvěžit, moc své postavě nepomůžeš. A co se týče dalších sportů, ani s nimi to nebude tak žhavé. I když sis původně plánovala každé ráno chodit běhat, po náročné noci v baru jsi ráda, že dojdeš na snídani. Stejné to bude i s aerobikem na pláži nebo hotelovou posilovnou – tu vyzkoušíš jednou a pak na to prostě nebude čas. A běhání po památkách? Od toho si také moc neslibuj. Pomalá chůze a mezitím zastávka v kavárně na nějakou tu dobrotu, ti rozhodně v hubnutí nepomůže.

Co s tím?  Pokud se opravdu děsíš toho, že nabereš nějaké to kilo zpátky, vyraz na dovolenou, kde je sport přímo v programu, vyber si týdenní pobyt s aerobikem, jógou nebo zumbou. Pokud tě baví kolo, pak se vydej na nějakou cyklo dovolenou nebo se s partnerem vydejte na hory a dopřávejte si každý den pořádný výšlap.

Důvod č. 2: Dobroty v hotelové restauraci

Jedeš k moři a říkáš si, že budeš konzumovat jen čerstvé ryby a hromady zeleniny. Jenže „skutek utek“. Na dovolené prostě jídlem hřešíme nejvíce z celého roku. A začíná to už snídaní. Zatímco doma si dáš k snídani jeden rohlík, na dovolené začneš jogurtem, pokračuješ míchanými vajíčky a párky, pak ochutnáš všechny šunky, salámy, pomazánky a saláty a navrch si přidáš moučník. To rozhodně není dobrý start, to je ti jasný, ale neodoláš a tak si během dne dopřáváš zmrzliny, poháry a další lahůdky a snažíš se ochutnat vše, co destinace nabízí. Takže kromě ryb do sebe dostaneš kalorické pizzy, těstoviny, steaky a různé smažené pokrmy. Je jasný, že kila půjdou vesele nahoru.

Co s tím? Nebuď prostě hamoun, který sní vše jen proto, že je to zadarmo. Spousty věcí mít nemusíš. Vybírej si jen ty lahůdky, které tě opravdu lákají, a nepostav dovolenou jen na gastronomických zážitcích.

Důvod č. 3: Nepravidelný denní režim

A když už jsme u toho jídla, tak nejde jen o to, co jíš, ale také kdy jíš. Zkrátka na dovolené nejíš pravidelně jako doma, kdy vstáváš v sedm, snídáš v půl osmé, obědváš kolem poledne a večeříš v šest. Na dovolené ani kolikrát nevíš, jestli je to oběd nebo už večeře. Jednou vstaneš v osm, podruhé v jedenáct, oběd míváš někdy v jednu, jindy kolem páté a večeři v deset. A spánek, který je velmi důležitý pro hubnutí, máš každou noc jiný. Jednou se prospíš odpoledne, podruhé tančíš až do rána. Zkrátka pravidelný režim se na dovolené udržet nedá a s tím také přichází nechtěná kila navrch.

Co s tím? Je nám jasné, že někde v přímořském italském městečku nebo u českého rybníka chceš hodit všechny starosti za hlavu a rozhodně se nechceš nechat svazovat pravidelností,  ale pokud nechceš zahodit svou několikaměsíční snahu kvůli jednomu týdnu, zkus alespoň dodržovat tři jídla denně a spi minimálně osm hodin.

Důvod č. 4: Příliš mnoho alkoholu a džusů

Na dovolené se prostě pije, jednou je to šampaňské, podruhé pivo, potřetí nějaký koktejl. Chápeme, že si chceš užít, ale alkohol a hubnutí nejde dohromady. Nejenže je příliš kalorický, ale také zabraňuje správnému rozkládání tuků. A nejde jen o alkoholické nápoje, kvůli kterým se z ciziny vrátíš o nějaké to kilo těžší. Zatímco doma si dáváš klasické kafe, maximálně ochucené trochou mléka, na dovolené se rozšoupneš a dopřáváš si kávičky s vaječným koňakem a šlehačkou. Ani sladké limonády a džusy nepomohou tvé postavě. Nenechej se zmýlit tím, že jde o domácí limonády, které jsou zdravé. Obsahují totiž většinou sladké sirupy a cukr.

Co s tím? Pokud jde o limonády, objednej si raději vodu s citronem a mátou a co se týče alkoholu, tak si dej raději bílé víno, pokud holduješ pivu, tak rozhodně malou desítku než velkou dvanáctku. Koktejly vynech úplně.

Důvod č. 5: Pohoda a žádná práce

Je fajn se alespoň jednou do roka nechat nějaký ten týden obskakovat. Nemusíš běhat věšet prádlo, převlékat postele, nosit těžké tašky, uklízet nebo stát celý den v kuchyni. Vše za tebe dělá hotelová služba. Je to prima, sejdeš jen dolů na snídani a pak se líně přesuneš na pláž a k večeři stačí jen zasednout. Když k tomu přidáš nějaký ten drink a dobroty, je jasný, že kila půjdou nahoru raketovou rychlostí.

Co s tím? Samozřejmě, že nechceme, abys vyhnala pokojskou s tím, že si pokoj uklidíš sama a propustíš číšníky, abys místo nich servírovala ty. Ale využij energii, kterou ti hotelové služby ušetří, k jiným aktivitám. Je přeci paráda si jít zaběhat místo toho, abys musela uklízet kuchyň a připravovat snídani.

A co ty? Také na dovolené vždycky přibereš? A řešíš to nebo si prostě jen dovolenou užiješ? Napiš nám do diskuze, jak to máš ty.

Text: Alžběta Bublanová

Foto: Profimedia.cz

25.7.2017 10:00| autor: Alžběta Bublanová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist