Trpíte nespavostí?

Taky se večer převracíte v posteli a nemůžete usnout ? Problémy s nespavostí se šíří a proto Vám přinášíme několik tipů jak v klidu usnout a netrhat si spánek.

Několik tipů pro překonáni nespavosti:

  • Zvykněte si vstávat vždy ve stejnou hodinu, a to i o víkendu
  • Nepijte 6 hodin před spaním nápoje jako je káva, čaj nebo cola
  • Nepožívejte alkohol a nekuřte 2 hodiny před spaním
  • Pravidelné cvičení (tělesná námaha) spánek zlepšuje, ne však těsně před spaním
  • Vyhýbejte se spánku v průběhu dne
  • Vhodná může být teplá koupel před spaním
  • Objemné těžké jídlo ruší spánek, lehká večeře nebo sklenka mléka ho podporuje
  • Neuléhejte do postele, pokud se necítíte ospalí
  • V případě, že ospalost po ulehnutí vymizí, vstaňte a něčemu se věnujte
  • V posteli bychom neměli pracovat, telefonovat, dívat se na TV, jíst, apod.
  • Vhodné pro spaní jsou: dobře větraná, nepříliš teplá nebo chladná místnost, ticho, tma
  • Jestliže máte nějaké fyzické potíže (např. bolesti) nebo duševní stavy (např. deprese, úzkost, strach), které spánku brání, oznamte to svému lékaři
8.9.2000 12:00| autor: MUDr. V. Holoubek
Více o tématu: nespavost

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist