Jak zvládnout jarní únavu? Jde to snadno!

Únava, malátnost a apatie. Místo toho, aby se člověk radoval, že je konečně teplo a svítí slunce, nejraději by někam zalezl a spal. Máš to taky? Jestli ano, poradíme ti, jak únavu přemoci a být zase fit.

jarni-unava-1100x618.jpg

Konečně je tu jaro, pryč jsou zimní plískanice, mrazivé teploty a začíná se později stmívat. Jak je tedy možné, že místo přívalu energie jsme vyčerpaní? Není divu, dlouhá zima se prostě na každém podepíše. Navíc jsme zvyklí být spíše zalezlí v pohodlí svého doma a tak je potřeba znovu rozhýbat náš organismus. Přepadla tě také jarní únava? Víme, jak na ni vyzrát. Tady máš pár prima tipů:

Nadopuj se vitamíny

Důvod, proč nejsme po zimě ve své kůži, je mimo jiné ten, že nám chybí vitamíny. Ruku na srdce, jak vypadaly tvé svačiny v předešlých měsících? Dost možná to byly nějaké tučné dortíky místo mísy s ovocem. Po zimě nám chybí především vitamín C a tak ho doplňuj, jak jen můžeš. Klidně sáhni po nějakých rozpustných tabletkách, ale nejlepší bude konzumovat čerstvé ovoce. Naordinuj si, že odteď každá tvoje svačina bude obsahovat alespoň jeden kus ovoce. Nejvíce vitamínu C najdeš v citrusových plodech. Pokud se chceš cítit svěží už od rána, tak místo kafe si po probuzení vymačkej citron do vody. Tento nápoj tě nakopne mnohem více než kofein a dodá potřebné vitamíny.

Jdi slunci naproti

Tělo je unavené také proto, že mu chybí vitamín D, ten můžeš získat ze slunce, proto vyraz ven a načerpej co nejvíce energie ze slunečních paprsků. Vitamín D najdeš také v rybách nebo si ho můžeš koupit v tabletkách. Kromě zmiňovaného vitamínu ti slunce vrátí dobrou náladu, pomáhá totiž tvořit ve tvém těle serotonin, tedy hormon štěstí. Odežeň každou depku tím, že si sedneš někde na lavičku a budeš se slunit. Uvidíš, že špatná nálada zmizí spolu s únavou.

Dej si detox

V zimě jsme většinu času trávili v uzavřených prostorech, kde na nás útočily bacily a tvé tělo muselo neustále bojovat se škodlivinami a tak není divu, že je vyčerpané. Tvoje imunita dostala pořádně zabrat a je potřeba ji podpořit. Proto si dopřej detoxikační kúry.  Pár dní nejez žádné maso, ani kuřecí či rybí a konzumuj jen zeleninu. Tělo prolévej bylinnými čaji, na pročištění je nejlepší kopřiva. Rozhodně ale detoxikaci nepřeháněj, neznamená to hladovění, ale odlehčení jídelníčku. Tedy omezení sladkých a tučných jídel. Kromě toho alespoň na několik dní vynechej alkohol, a jestli jsi kuřačka, zkus snížit počet vykouřených cigaret. Škodliviny z nich ti zbytečně zanáší tělo. Nejlepší bude s tím seknout jednou provždy, tak proč to nezkusit teď na jaře?

Začni se více hýbat

Možná si říkáš, že ty sportuješ celý rok, tak proč si najednou ještě přidávat. Ale většina z nás se v zimě výrazněji hýbe zhruba dvakrát týdně někde na aerobiku či při hodině jógy. A zbytek se tak nějak prosedí či proleží. Hýbat by ses měla ale denně, a jaro přímo vyzývá ke krátkým procházkám. Že na to nemáš čas? Tak co takhle místo tramvaje či autobusu to vzít do práce pěšky? Když si spočteš čas, který ti zabere čekání na zastávce a různé kolony, možná budeš v kanceláři ještě dříve. Nebo vytáhni ze sklepa kolo a do práce jezdi na něm. Pamatuj na to, že pohyb na čerstvém vzduchu je vždy lepší než někde v tělocvičně. O víkendu si naplánuj výlet do přírody a jarní únava nemá šanci.

Pusť jaro do svého bytu i kanceláře

Procházka parkem je sice fajn, ale co na tom, když zbytek dne strávíš doma nebo v kanceláři. To nás pak ani to slunce netěší. Tak dovol přírodě, aby vstoupila dovnitř. Přes den hodně větrej, čerstvý vzduch ti udělá dobře. A dopřej si alespoň malou kytičku ve váze na pracovním stole. A svůj domov si vyzdob buď čerstvými, nebo klidně sušenými květinami. Inspiruj se jarními dekoracemi a proměň svůj domov. Vyházej staré nepotřebné věci, ať místnosti dýchají a vyzdob si je veselými barvami a dekoračními předměty. Inspiraci najdeš třeba v naší galerii:

Nebraň se spánku

Nemusíš se za každou cenu přemáhat, únava ti signalizuje, že máš zpomalit. Naslouchej svému tělu a dopřej si dlouhý spánek.  Ten ti pomůže zregenerovat tvé tělo, které je po zimě vyčerpané. Spát bys měla alespoň sedm hodin denně, ale je možné, že potřebuješ více. Jestli se cítíš po ránu unavená, tak si naordinuj klidně více spánku, až přijde léto, budeš ho potřebovat méně, ale teď je právě ten čas, kdy musíš nabrat síly.

Buď optimistická a užívej si života

Neustálé obavy nad tím, co bude, ti na náladě nepřidají. Dívej se na svět optimisticky a těš se z toho, co přijde. Máš před sebou nejkrásnější měsíce a do zimy je daleko. Mysli na to, že teď na jaře budeš jezdit na výlety a v létě tě čeká spousta dobrodružství. Mysl dokáže hodně, a pokud bude veselá, uvidíš, jak ti bude hned lépe. Netrap se s ničím, co nezměníš a raduj se i z maličkostí. Třeba že svítí slunce, a když zrovna ne? Tak si zajdi do kina nebo na koncert. Dej vale špatné náladě. 

Taky jsi po zimě vždy zničená? A jak bojuješ s jarní únavou ty? Napiš nám do diskuze nějaké tipy, které zatočí nejen s vyčerpaností, ale ještě ti dodají tu správnou energii. Těšíme se na příspěvky.

Foto: Shutterstock.com, Profimedia.cz, roomenvy.co.uk, thoughtsfromovertherainbow.blogspot.cz, ebay.de, karaspartyideas.com, marthafied.com, homegoods.com, askmissa.com, pinterest.com, interiorholic.com, etsy.com, thriftyandgreen.com, digsdigs.com, tropichomeandfamily.blogspot.cz

11.4.2018 10:00| autor: Alžběta Bublanová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist