ZNÁMÉ I NEZNÁMÉ… VITAMÍNY A KYSELINY, KTERÉ VÁM MOŽNÁ CHYBÍ

Bioflavonidy – vitamín P pomáhá při léčbě křečových žil, hemeroidů a bércových vředů. Nedostatek může vést až k nádorům na mozku, k lámavosti cév-kapilár. Následkem jsou snadné modřiny, krevní podlitiny „červené žilky“ zejména na stehnech žen.

Vitamín P je nejvíce obsažen v borůvce, citrusových plodech a grapefruitech, dále pak jsou na P vitamín bohaté šípky, černý rybíz, hrozny, kořenová zelenina, lusky, paprika a pohanka.

Kyselina pantotenová prodlužuje lidský život, léčí některé alergie, pomáhá růstu vlasů atd.

Biotin – vitamín H je nezbytný pro pokožku v dobrém stavu. Nedostatek brzdí růst a snižuje odolnost vůči chorobám.

PABA (PAB) – kyselina paraaminobenzoová se přidává do krémů na opalování, kde chrání citlivou pokožku před slunečním zážením.

Inozitol snižuje přebytky cholesterolu v krvi.

Acetylcholin je nezbytný pro činnost nervů.

Vitamín C
Představuje 80% celé naší potřeby vitamínů. Skutečná potřeba vitamínu C je velmi individuální a závisí na mnoha okolnostech. Stoupá při nachlazení, v období chřipek, u kuřáků, při pravidelném požívání alkoholu, u cukrovkářů a u lidí, kteří požívají často maso. Dále při vleklých a chronických chorobách, při stresech a šocích.
Pomáhá zvyšovat odolnost organismu proti veškerým chorobám, regeneruje nemocné tkáně, buňky a zvyšuje aktivitu leukocytů. Pomáhá také žlázám s vnitřní sekrecí při produkci hormonů. Skutečností je, že vitamín C může organismus chránit před rakovinou, ale nemůže ji léčit. Dále je nejlepším prostředkem proti nachlazení.
Nedostatek postihuje centrální nervový systém způsobí psychické změny, např. rychlou únavu, deprese, nespavost a neklid.
Zdroje: čerstvé i sušené šípky, černý rybíz, paprika, jahody, pomeranč, petržel, křen, řeřicha, kopřiva a další ovoce a zelenina.

zdroj: www.fzv.cz

10.10.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist