Zkroťte hormony! Návod jak být krásná a štíhlá i ve zralém věku

Ach, ty hormony! Mohou mít negativní vliv na zdraví, sexuální život, ale také na váhu. Je známo, že s postupujícím věkem a měnící se hladinou hormonů se zpomaluje metabolismus, s čímž souvisí i pár kil navíc. Jak z toho ven?

Doktor Daniel Sister je spoluautorem knihy The Hormon Doctor, která radí, jak se projíst ke krásné figuře. Jak stárneme, hladina hormonů se mění, u některých se zcela vyčerpává. Dochází ke zpomalení metabolismu a hromadění tuku. Například pokud máte nízkou hladinu thyroidu, tělo špatně spaluje tuky, další hrozbou je kortizol, jemuž se někdy říká hormon stresu, ten způsobuje nahromadění tuku v oblasti kolem břicha. A když padá hladina estrogenu, zpravidla dochází k příbytkům na váze. Řešením je podle doktora Sistera ne vyloučení celých skupin potravin, jako je tomu například při Atkinsonově dietě, nýbrž vyvážená dieta, jejímž základem je snížení hladiny cukru. Tady jsou jeho pravidla.

Jezte více bílkovin

Bílkoviny přijímejte v každém jídle. Hodně jich obsahuje libové maso, vajíčka nebo jogurt. Raději než kuře z hypermarketu, volte to z farmy.

Omezte sacharidy

Sušenky a dorty nahraďte ovocem či zeleninou. Komplexní sacharidy, které obsahují například fazole či celozrnná rýže, můžete konzumovat v rozumné míře.

Pijte hodně vody

Ideální jsou dva litry studené vody denně. Dobré je pít hodinu před a hodinu po jídle, nikoliv s jídlem samotným.

Jezte ovoce, ale ne s jídlem

Ovoce konzumujte 30 minut před jídlem anebo dvě hodiny po něm.

Tuk je dobrý se zeleninou

Možná jste to nevěděla, ale tuk pomáhá tělu lépe vstřebávat vitaminy. Vláknina obsažená v zelenině zase zabraňuje tělu absorbovat zbytečně velké množství tuku.

článek

Honí vás mlsná? Počkejte 20 minut

Přesně tak dlouho trvá dostat informaci o zasycení ze žaludku do mozku. Chuť na sladké po obědě vás tedy velmi pravděpodobně po dvaceti minutách opustí.

Kávy a čaje pijte, kolik chcete

Má to ale jeden háček, nesmíte přidat ani mléko (rýžové a kokosové nevyjímaje), ani cukr. Jinak totiž budete zatěžovat játra.

Cornflaky ano, ale jen k snídani

Jsou sice kaloričtější, nicméně dovedou nastartovat trávení a spalování tuků.

Jezte mále a často

Vašemu metabolismu prospějete, budete-li jíst každé tři hodiny.

 A jak to máte vy? Také vás trápí s přibývajícím věkem kila navíc? 

 Foto: Profimedia.cz

27.5.2014 10:00| autor: Marta Dostoupilová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist