Ženská nakupovací mánie skrytá v genech

Znáte ten blažený pocit, když si pořídíte něco nového? Nový parfém, nový obleček, nové botky, nový šperk, nové křeslo nebo třeba novou sadu nádobí? Jistě se mnou budete souhlasit, že dělat si radosti při nakupování je zkrátka závislost! A věřte nebo ne, tento fakt má vědecké podklady.

Podle nejnovější studie amerických odborníků mají totiž ženy vášeň k nakupování zakódovanou v genech. Ve srovnání s muži snadněji vyhledávají vhodné obchody, ale také si rychle zapamatují, kde je zboží umístěno. Podle expertů z University of California to má své evoluční vysvětlení. Ženy po celá staletí pilovaly své schopnosti nalézt nejlepší ovoce a bobule a vyčenichat nejvýhodnější koupi na tržištích. Při pokusech s muži a ženami pak kalifornští vědci zjistili, že si jemnější pohlaví skutečně lépe pamatuje, ve kterém obchodě a na kterém místě bylo nejlépe chutnající zboží s nejlepší cenou.

A další analýzou výsledků bylo potvrzeno, že paměť žen nebyla ovlivněna tím, jak chutné potraviny byly, ale jak vysoký obsah kalorií měly. Čím bylo jídlo kaloričtější, tím lépe si ho ženy pamatovaly. Podle odborníků je to doklad o evolučním původu ženské schopnosti nakupovat. Naši předci si totiž museli přesně pamatovat, kde objevili energeticky nejlepší potraviny, protože to byl předpoklad pro přežití rodu.

Zdroj: Famous

24.8.2007 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist