Upravte svému tělu pH

Náš životní styl čím dál vrhá naše tělo do „kysela“. Ačkoliv by správný poměr zásadotvorných a kyselinotvorných potravin měl činit asi 40:60, většina z nás má jídelníček z 90% složen z kyselinotvorných potravin.

Navíc tělo velmi zatěžují konzervační látky, chemické úpravy potravin a přičteme-li ještě stres, nečisté ovzduší, které přispívá ke kyselé reakci v těle, pak se netřeba divit množství zdravotních problémů, které to s sebou přináší.

Při trávení jídla je potřebné, aby se hodnoty pH střídaly. Jen to zajistí, že poměrně složitý proces trávení a změny pH probíhají tak, jak mají. To ovlivňuje pH krve a při déletrvajícím nebo častějším výkyvu směrem ke kyselu, představuje to velké nároky na vyrovnávání. Regulační mechanismy k zajištění chodu organismu pak potřebují velké množství stopových látek a minerálů, hlavně hořčíku, vápníku, draslíku a selenu. Tělo je v případě nedostatečného přívodu potravou nuceno je uvolňovat z kostí, zubů a jiných tkání.  Tím dochází k nemocem typu řídnutí kostí, nedostatek hořčíku pak nervovou labilitu a křeče. Kyselé prostředí je dále vhodnou živnou půdou pro různé plísně a bakterie, nádorovému bujení se v takovém těle též daří dobře.

Výrazně až extrémně kyselinotvorné jsou bílé cukry, tuk, bílá mouka. Stejně tak nadbytek bílkovin hlavně živočišného původu, tedy masa. Dále mléčné výrobky, zelí, káva, čaj, med, ořechy. Netřeba tyto potraviny z jídelníčku úplně vyčlenit. Stačí jen vyrovnat jejich poměr se zásadotvornými.

Dobré je také zařadit do jídelníčku více zeleniny a ovoce, syrové nebo lehce podušené, kvašená zelenina (takové kyselé zelí je přímo bomba), dýňová, slunečnicová, sezamová či lněná semínka, mandle nebo jáhly. Celozrnné obiloviny, kukuřice, oves, rýže, pohanka, vejce….to jsou potraviny, které jsou lehce kyselinotvorné, které by měli tvořit přibližně polovinu stravy.

Strava vyvážená z hlediska pH vám nejen vlije novou sílu do žil a zbaví vás věčné únavy, ale dokáže i mnohé neduhy vyléčit. Pryč se sladkým čajem, ocukrovanou buchtou, smaženými řízky…a vzhůru do salátů!

22.5.2007 8:43| autor: Renata

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist