Také necháváte leteckým společnostem peníze, na které máte nárok?

Kateřina Peterová byla s přítelem na dovolené ve Španělsku. Sami, bez cestovní kanceláře, letenky pořídili u nízkonákladové letecké společnosti. „Na odletu mělo letadlo tři hodiny zpoždění. Nikdo nám nic neřekl, nikdo nám nic nedal, prostě nás nechali tři hodiny čekat. Bylo to hodně nepříjemné,“ líčí nepodařený závěr dovolené Katka. O tom, že mají od letecké společnosti nárok na občerstvení a na náhradu škody ve výši 250 eur, vůbec nevěděla. Možná stejně jako vy.

Výzkum mezi lidmi, kteří alespoň občas využívají leteckou dopravu, ukázal, že téměř 71 % z nich zažilo alespoň jednou nějaký problém se zpožděním, zrušením a následným přesměrováním letu. V takovýchto případech je podle evropského nařízení možné zažádat leteckou společnost o kompenzaci, která se pohybuje v rozmezí 6 250 – 15 000 Kč. Nárok na ni máte, pokud za komplikací nestojí například nepříznivé počasí nebo stávka zaměstnanců. Podle výzkumu podávala někdy žádost o náhradu škody jen necelá čtvrtina poškozených, zhruba polovina z nich průběh vyřízení žádosti hodnotí jako zdlouhavý, složitý a jako stresující zážitek.

Snazší cestou k získání kompenzace je využít služeb některého ze zprostředkovatelů, který za vás bude odškodnění u letecké společnosti nárokovat. Od vás bude vyžadovat pouze vyplnění formuláře s osobními údaji a informacemi o daném letu. „Služba bývá zpravidla poskytována bezplatně až do doby, kdy letecká společnost vaši žádost uzná a přidělí vám náhradu škody. Poté si zprostředkovatel strhne provizi, která pokryje právní služby, soudní poplatek a administraci celého procesu,“ vysvětluje Alice Güttlerová, ředitelka portálu Kompenzomat.cz. Výše provize u této služby je 27 % z vymožené částky. Odškodnění můžete podle českého právního řádu požadovat až dva roky zpětně. Pro všechny případy si proto schovávejte informace o uskutečněném letu (palubní lístek nebo mail), přičemž vůbec nezáleží na tom, zda jste si letenku koupili sami nebo jako součást zájezdu od cestovní kanceláře.

Výhodou využití služeb zprostředkovatele je nejen úspora času, ale i vyšší pravděpodobnost úspěchu. Letecké společnosti se i přes existenci evropského nařízení k náhradám škody cestujících nestaví příliš pozitivně. Může se proto stát, že u jednotlivců může řízení trvat měsíce a stát značné soudní výlohy. S renomovanou společností za zády, která má oporu v kvalitním právním servisu, vás, jak se říká, rohlíkem neopijí.

23.10.2012 11:00| autor: Komerční prezentace
Více o tématu: kompenzaceletadlo

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist