Staňte se úspěšnou bloggerkou. Víme, jak na to!

S blogy neboli internetovými zápisky či deníky se v roli čtenářek můžeme setkávat velmi často. Co když ale máme chuť do blogosféry přispět jako autorky? Poradíme vám, jak se stát hvězdou blogové komunity.

zabava-blogerka-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

Jak na to?

Z technického hlediska není správa blogu nijak složitá. V internetovém prostředí si můžete vybrat z několika poskytovatelů této služby a samotné založení blogu je tak otázkou několika minut. Stejně tak vkládání příspěvků nevyžaduje pokročilé počítačové znalosti. Ty jsou třeba až v případě, kdy si chcete více vyhrát se vzhledem blogu nebo jej chcete přenést na vlastní doménu, více profesionalizovat a podobně. Ale ani v těchto případech to není záležitost, se kterou si s případnou menší pomocí neporadíte.

Téma

Nejdůležitější je samozřejmě volba tématu blogu, tedy toho, jaká bude náplň článků. Na první pohled se nabízí nepřeberné množství námětů, ale je třeba, aby potencionální čtenář věděl, co ho na blogu pravidelně čeká. Při vymýšlení zaměření blogu nečekejte, že objevíte „díru na trhu“, tím však nevylučujeme, že se to může stát. I když sáhnete po mnohokrát omílaném tématu, vždy je možné se na něj podívat ze zajímavého, neotřelého úhlu pohledu. Můžete se tedy například věnovat zpracování vlastních myšlenek, zážitků a postřehů, blogu o vaření, kreativitě, módě či knihách. Nekopírujte ale ostatní bloggerky, zkuste nabídnout něco navíc – přidanou hodnotu. To vám zaručí, že se čtenáři budou vracet.

článek

Naše doporučení

  • Věrohodnost – pište jen o tom, čemu rozumíte, co vás baví a dalo by se označit za vaši „srdeční záležitost“.
  • Trpělivost – vybudovat úspěšný blog není otázkou několika dní, někdy ani měsíců. Neházejte proto flintu do žita, pokud nebudete mít hned tisíce čtenářů.
  • Pravidelnost – snažte se přispívat denně, maximálně týdně. Když se na blogu měsíc nic nového neobjeví, zájem čtenářů opadne a jejich odliv se zvýší.
  • Propagace – k blogu je nejlepší založit facebookovou stránku a věnovat se jeho propagaci i na dalších sociálních sítích, spřátelených stránkách a podobně. Upozornit na něj můžete i v příbuzných diskusích, ale vyhněte se otravnému spamování – dlouhodobě se nevyplatí.

A co vy? Baví vás číst blogy? Máte nějaký oblíbený? Nebo jste snad sama založila svůj? Pochlubte se nám…

Foto zdroj: profimedia.cz

22.4.2014 12:00| autor: Lenka Šimková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist