Současný hit Londýna? Nezbedná malá holčička!

I britské divadlo má svoje Oscary. Předávalo si je minulý víkend v Londýně, v olympijském roce ve větším stylu než obvykle. A koho by podle jejich doporučení neměli návštěvníci Londýna minout? Muzikál Matilda o malé chytré holčičce, která ví, kdy (a jak) má zlobit.

V Matildě se sice vyskytuje zanedbání rodičovské péče, strašlivá učitelka a kruté zacházení s dětmi, ale přesto příběh této holčičky, která se po svém vzepře osudu, všichni v Británii milují. I porota tamních nejprestižnějších divadelních cen Olivier, která momentální hitovce v neděli večer dala sedm sošek s hlavičkou Sira Laurence Oliviera z deseti možných. Což je nový rekord.

Matildu nejdřív napsal pro děti slavný Roald Dahl, autor např. Karlíka a továrny na čokoládu, pak ji natočil jako film Danny De Vito, dnes je z ní velký třpytivý muzikál, na který stále můžete vyrazit v Londýně a brzo i na Broadwayi. O titulní roli se střídají čtyři roztomilé jedenáctileté dívenky – a všechny čtyři si na slavnostním večeru v Královské opeře s radostí taky přiskotačily pro cenu za nejlepší muzikálovou herečku. Jedna z nich nemohla šokem z toho všeho ani mluvit, rodiče zatím v publiku hrdě plakali.

To nejlepší činoherní herečka Ruth Wilson zvládla proslov s přehledem, bez papírku a ocenila v něm i to, že v oceněném revivalu dramatu Anna Christie o spáse jedné prostitutky mohla hrát vedle sexy Juda Lawa. Britský bulvár tyhle dva nedávno spároval, ale prý spolu nic nemají. Škoda.

Kdo u nás chodí na NT Live, promítání přímých přenosů představení z londýnského Národního, může se radovat z vítězství hry o vztahu Bulgakova a Stalina Spolupracovníci (za nejlepší novou hru) i Frankensteina, díky němuž si cenu rozdělili Jonny Lee Miller a Benedict Cumberbatch. Po právu, oba se v téhle fascinující adaptaci slavného románu střídali o obě hlavní role, jak snad možná ještě uvidíme i v ČR při vysílání záznamu dvou představení v červnu.

Olivier Awards vznikly v roce 1976, aby upozornily hlavně na dění na „evropské Broadwayi“ West Endu, a začínaly jako slavnostní večeře. Letos už z nich byla velká show na celý večer, přenášená v přímém přenosu v televizi, rádiu a ještě i po internetu. Londýn se evidentně snaží letos přitáhnout pozornost celého světa a ukázat mu, co všechno může nabídnout. „Pořád slyšíme slova krize, zkáza, deprese, ale náš byznys vzkvétá a je skvělé ho oslavovat,“  říká Julian Bird ze Společnosti londýnských divadel.

I když pamětníci na takovou velkolepost brblali, ceremonie prokládaná muzikálovými výstupy patřila k těm povedenějším. Vtipkovali moderátoři, předávající i ocenění a všichni pohotově zvládali i různé omyly a technické lapsy. Ten největší se stal zrovna před vzpomínkou na drahé zesnulé. Herci Rory Kinnearovi vypadl zvuk a musel celý vážný úvod zopakovat. „Tento problém byl příhodně způsoben smrtí mikrofonu,“ podotkl a místo slz se všichni smáli.

18.4.2012 4:00| autor: Aneta K.

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist