Přírodní spalovače tuků. Tyhle potraviny by měl znát každý dietář

Grapefruit, banán, losos, pepř nebo kapusta. Přesně tyhle dary přírody patří na seznam zaručených fitness fíglů. Hned z několika důvodů! Tlumí totiž chutě k jídlu, urychlují metabolismus a zabraňují ukládání tuků.

spalovace-tuku-1-1100x618.jpg Zdroj: www.shutterstock.com

V rámci novoročního předsevzetí sis slíbila, že konečně zatočíš s těmi kily navíc, co tě trápí už celou věčnost? Pak je ti zřejmě jasné, že bez pravidelného pohybu se to neobejde. Ovšem nejen na něm tvé vysněné křivky stojí! Podstatnou roli v redukci váhy samozřejmě hraje i vhodná strava. Právě proto ti nabízíme seznam potravin, které ti při vylepšování tělesných proporcí mohou být nápomocné. Co přesně by ve tvém jídelníčku určitě chybět nemělo?

Grapefruit, svačinka s výhodami

Pokud chceš dosáhnout menší velikosti kalhot, rozhodně se vyplatí vsadit na exotický grapefruit. Závěry několika na sobě nezávislých studií se shodují v tom, že lidé, kteří si ho formou předkrmu dopřávají před každým jídlem, ztrácejí nadbytečná kila rychleji a snadněji. Tedy samozřejmě v porovnání s jedinci, k nimž se tato šikovná finta ještě nedonesla. Pro maximální efekt ti doporučujeme také inhalaci esenciálního grepového oleje, neboť je prokázáno, že právě toto svěží aroma podstatně snižuje chutě k jídlu. Proč si to nepojistit na více frontách, no ne?

Banán jako fitness parťák

Ovoce ukryté pod žlutou slupkou je většinou spojováno s normalizací krevního tlaku, neboť obsahuje poměrně dost draslíku. Už jsi ale slyšela o tom, že je také pořádným urychlovačem hubnutí? Platí totiž za bohatý zdroj vlákniny, která prospívá trávení, přičemž navozuje dlouhý pocit sytosti. Banán jakožto lahodný parťák do nepohody zároveň regeneruje svaly po cvičení a díky přítomnosti vitaminů skupiny B urychluje metabolismus. Určitě se ti bude hodit i to, že už po pár soustech dokáže navodit lepší náladu – to díky přítomnému hořčíku, jež uklidňuje pocuchané nervy a dodává optimismus.

Ryby. Ty si dopřávej častěji

A teď se přiznej, kdy sis naposledy z obchodu donesla lososa, tuňáka nebo sardinky? Pokud už si ani nepamatuješ, máš ideální příležitost to napravit. Mořská strava ti nabízí poctivé množství vitaminu D, což hraje ve tvůj prospěch. Alespoň tak to sdělují poznatky americké studie uskutečněné na Institutu výživy univerzity v Tennessee. Z nich vyplývá, že dostatek „déčka“ omezuje produkci steroidního hormonu kalcitriolu, který má prsty v ukládání tuků. Nutno zmínit, že až se jmenovaných ryb přejíš, můžeš „přesedlat“ na další zdroje vitaminu D, mezi něž patří třeba vejce, droždí, žampiony, hovězí játra, mandle, obiloviny, tofu či ovesné vločky.

Pepř, všestranná ingredience

Pepř je univerzální koření původem z Indie. Kdysi se věřilo, že tohle tradiční ochucovadlo je jedním z nejmocnějších afrodiziak vůbec. Co je na tom pravdy, těžko soudit. Každopádně jedno je jisté, pozitivně ovlivňuje metabolické funkce, čímž významně podporuje spalování tuků. Odborníci si to vysvětlují přítomnou složkou zvanou piperin, jež je hodně podobná známějšímu kapsaicinu v chilli. Takže ani špetka nazmar!

Kapusta? Té není nikdy dost

Jak jsi na tom s tímhle „zelenáčem“? Ani ten by ve tvém jídelníčku neměl chybět. Kapusta patří mezi nízkokalorické potraviny, tudíž si s jejím množstvím nemusíš dělat těžkou hlavu. O této zelenině je také známo, že prospívá trávení, napomáhá hubnutí, posiluje imunitu a zlepšuje kognitivní funkce. Nelze jí odepřít ani to, že předchází diabetu a detoxikuje organismus. Rovněž podporuje tvorbu kolagenu, čímž zlepšuje vzhled i kvalitu pokožky. Zajímavý výčet pozitiv, viď?

Co na tyhle přírodní urychlovače hubnutí říkáš? Zařadíš je do stravy? Napiš nám o tom do diskuze pod článkem, budeme se těšit na příspěvky. A pokud jde o ten zmíněný pohyb, bez něhož se redukce váhy neobejde, s ním buď extra opatrná. Ostatně, tihle smolaři z fitka by mohli vyprávět…

Foto: Shuttesrtock.com

21.1.2019 10:00| autor: Lucie Feiková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist