Praha integruje cyklisty do města

Poslední dva roky přechází Praha ze separačního modelu, který cyklisty vytlačoval na stezky a za hranice města a vzdaloval je běžné dopravě, na nový model, který je integrační – zapojuje cyklistiku do hlavního dopravního prostoru města.

 

Od roku 2003 investované prostředky do cyklistické dopravy stoupají a stoupá i množství cyklistických řešení (vyznačených tras, vyznačených a vybudovaných stezek a „cyklointegrací“).

„Praha je moderní velkoměsto včetně dopravy. Zatímco pražská městská hromadná doprava je v Evropě na absolutní špici a osobní automobilová doprava počtem aut na hlavu občana bohužel také, v cyklistice máme dluhy. Už je ale začínáme splácet. Dopravní systém města se vyvíjí staletí, moderní dopravní systém desetiletí. Z tohoto pohledu je cyklistika ještě v plenkách, řešíme ji jednotky let, ale za poslední čtyři roky se kilometry tras, stezek a dalších řešení násobně zvýšily na dnešní stav 330 kilometrů cyklotras, 120 kilometrů cyklostezek a zatím pět kilometrů integračních řešení,“ uvedl primátor Pavel Bém. Hlavní město Praha dle něj stále rozšiřuje spolupráci s cyklistickou veřejností, projektanty a investory a je nastaven boom dopravních řešení pro roky 2009 – 2012 (Městský okruh, řešení z EURO fondů a jiné).

Změna v myšlení je doprovázena změnou v pojetí, tedy pozvolným opouštěním separačního modelu, který cyklisty vytlačoval za hranice města a vzdaloval je běžné dopravě. Nový model (podporovaný vznikající koncepcí) je integrační, zapojuje cyklistiku do hlavního dopravního prostoru města.

Základní hledisko integrace je co největší bezpečí cyklisty na běžných komunikacích (cyklopruhy, vyhrazené prostory, systém zón). Tato bezpečná dopravní řešení jsou díky charakteru města, především jeho vnitřních částí, často obtížně nastavitelná ve stávající dopravní síti, ale lze je zavádět do výstaveb nových komunikací či zásadních rekonstrukcí .

Praha jako komplikovaný urbanisticko-dopravní komplex často téměř neumožňuje celostní řešení a problémem jsou i mnohdy nevyhovující vyhlášky silničního zákona. Ty se Praha pokouší změnit (iniciativa Komise pro cyklistickou dopravu Rady Prahy – návrh změn Zákona o provozu na pozemních komunikacích číslo 361/2000 Sb. zaslán Ministerstvu dopravy dne 7. listopadu 2007).

 

 

 

 

Zdroj: Webreporter.cz

6.7.2008 12:00| autor: Katka

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist