Potíže s pitným režimem? Známe 5 tipů, jak ho dodržovat!

Rady odborníků zní jasně. Každý by měl denně vypít aspoň dva litry vody. Jenže co když se k tomu nedokážete přinutit, nebo vám tenhle čirý zázrak prostě nechutná? Existují rady, jak v pohodě a nenásilně splnit pitný režim? Ano, zde jsou!

pitny-rezim-1100x618.jpg

Kolik litrů tekutin, potažmo vody, vypijete za den vy? Mezi námi je stále více jedinců, kteří se do ideálního limitu nevejdou ani náhodou. V praxi to vypadá tak, že se pije, když se o slovo hlásí neukojitelná žízeň. Víte ale, že onen nepříjemný pocit žízně signalizuje to, že tělo už se dávno přehřívá? Pít se má zkrátka od rána. A v pravidelných intervalech. Ale pozor, řeč je pořád a jen o vodě. Nebo snad ne? A co dělat, když vám nechutná?

1. Ochucená voda 

Asi nikdo nebude pít, nebo jíst něco, co mu vůbec „nejede“. Proto si zkuste v sortimentu obchodů zvolit neperlivou vodu, která je ochucená. Uvidíte, že láhev nejenže vypijete celou, ale budete chtít další, protože vám prostě zachutná. V tom lepším případě ale vsaďte na domácí přípravu.

Vodu z kohoutku smíchejte s pár kapkami citrónové šťávy, plátky limetky nebo lístky máty. Skvělým trikem, jak se „přinutit“ o trochu více pít, jsou efektní kostky ledu. Do tvořítka spolu s vodou vložte kousky sezónního ovoce, okurky či zmíněné máty. Dobře to vypadá, takže i oko je polichoceno!

2. Vizuální stimulace

Začněte den tím, že si na pracovní stůl položíte láhev s vodou a sklenici. Když ji budete mít před sebou, nestane se, že se náhodou zapomenete napít. Neuvěřitelné, jak to funguje!

článek

3. Vytvoření návyku

Zkuste docílit toho, že pro vás pití bude stejně tak důležité jako jídlo. Jak se to dělá? S každým jídlem vypijte i trochu vody. Takže během snídaně, dopoledních a odpoledních svačin, oběda i večeře. Jakmile se vám podaří jídlo i pití zautomatizovat, bude hlad vaším pomocníkem, protože začne vyvolávat i žízeň.

4. Vhodné potraviny 

Dopřejte si ovoce a zeleninu, které mají vysoký obsah vody. Léto takovým pochoutkám přímo nahrává! Co třeba salátové okurky či melouny? A co takové nektarinky a hroznové víno? I takový příjem vody se totiž počítá!

5. Polévka 

Věřte nebo ne, ale i polévka se do denního přísunu tekutin započítává. Kromě toho, že vás zasytí, posouvá o krok blíž ke splnění denního pitného cíle! Někteří výživoví specialisté, jako například Petr Havlíček, o nich říká, že by se neměly podceňovat. Jejich síla spočívá i v tom, že tělo připraví na druhý chod.

Myslíte, že je na ně momentálně moc velké teplo? Studené rajčatové nebo okurkové polévky jsou v létě vhodnější, to je pravda. Tak je zkuste, než zase přijde čas těch hutných a horkých!

A jak denní pitný režim zvládáte vy? Taky děláte velkou chybu v tom, že pijete, až když máte žízeň? 

Foto zdroj: profimedia.cz

13.8.2014 10:00| autor: Lucie Feiková
Více o tématu: citronpitný režim

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist