OSOBNÍ TRENÉR NENÍ LUXUS

O co se zajímat, když si vybíráte osobního trenéra:

1.Odborné vzdělání
2.Praxi, popř. specializaci
3.Povaha (extrovert, otevřený, přátelský) – měli by jste si celkově „sednout“
4.Finanční podmínky trénování
5.Časová flexibilita

V současné době, kdy velká většina z nás žije hektickým městským způsobem života, je stále obtížnější nalézt fyzické aktivity, které by dokázaly alespoň částečně nahradit chybějící přirozený pohyb.

„Na vesnicích a malých městech jsou většinou stále ještě hojné možnosti pohybu – procházky, výlety, mnoho lidí jezdí do práce na kole, pracuje na zahrádce apod. Ve velkých městech je ale situace o mnoho těžší. Příroda je většinou těžce dosažitelná a stává se z ní pouze „víkendový luxus“. Ten kdo se chce pohybovat a dbá na svou kondici, musí dát proto za vděk „umělým“ příležitostem a možnostem – venkovním sportovištím, plaveckým bazénům a fitcentrům,“ říká Radim Polák osobní trenér.

Právě fitcentra vznikají v poslední době jako houby po dešti a stávají se stále více a více oblíbenými a navštěvovanými. Ne všechny však poskytují služby a zázemí na stejně kvalitní úrovni. A vůbec to nezáleží na velikosti, honosnosti a výši vstupného.

„Pokud se rozhodnete začít cvičit v posilovně, vždy by jste alespoň v začátku měli využít služeb osobního trenéra, který sestaví správný cvičební program a naučí vás jednotlivé cviky. A právě zde vzniká často problém. Ne všude naleznete obsluhu posilovny a osobní trenéry, kteří jsou opravdu kvalitně vzděláni ať teoreticky, tak i prakticky. Jejich neprofesionalitu laik těžko pozná, ale následky jejich neodborně vedených tréninků ano – bolesti zad a kloubů, rozvíjející se svalové nerovnováhy – to je jen slabý výčet toho, co lze špatným posilováním našemu tělu způsobit,“ vysvětluje trenér Radim Polák.

A přitom mnoho lidí trpí problémy pohybového aparátu již před návštěvou posilovny a od cvičení čekají (a oprávněně) zlepšení jejich stavu. Tyto problémy plynou většinou právě ze způsobu života – dlouhé sezení či stání, práce na počítačích a přetěžování horních končetin a nedostatkem celkového pohybu. Správně zvoleným cvičením lze mnoho napravit.

Jak by tedy měl vypadat ideální přístup osobního trenéra ke klientovi?

„Samotnému sestavení individuálního tréninkového plánu by mělo předcházet alespoň základní vyšetření fyzioterapeutem, ze kterého bude osobní trenér vycházet. Měl by se zeptat ještě se na další důležitá fakta o vašem zdravotním stavu – zda netrpíte cukrovkou, astmatem, vysokým krevním tlakem, onemocněním srdce, zda nejste po infarktu, nemáte vrozenou srdeční vadu, netrpíte epilepsií atd. Toto vše jsou velmi důležité informace, které by jste trenérovi neměli zatajit,“ jak zdůrazňuje trenér. „Teprve potom následuje samotná příprava cvičebního i stravovacího plánu, který je samozřejmě třeba po čase upravit vzhledem k výsledkům a potřebám klienta.“

Pavla Maříková

19.8.2005 12:00
štítky: trenér

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist