Nebezpečný chronický únavový syndrom

Každá z nás má někdy pocit, že už neuzvedne ani propisku, natož aby si stoupla k plotně. Po celodenním kolotoči občas padáme únavou a není se co divit. Povinnosti, které nás celý den nenechají vydechnout, změna času, počasí, to vše na nás působí a nadměrně zatěžuje a unavuje.

unavovy-syndrom-1100x618.jpg

Většinou stačí, když si pořádně odpočineme, uvolníme se při příjemné činnosti nebo u dobré knihy či filmu. Ale jsou i tací, kterým spánek a odpočinek nestačí. Únava přechází do chronického stádia a tehdy už mluvíme o chronickém únavovém syndromu. Není to výmysl přepracovaných žen, ale stav, kdy nemáte sílu téměř na nic.

Jak poznáte, že právě vy tímto syndromem trpíte?

  • máte pocit nepřekonatelné únavy déle než půl roku a odpočinek ani spánek nezabírá
  • míváte k tomu bolesti hlavy a svalů
  • zvětšují se vám uzliny nebo vás pobolívá v krku
  • po každé psychické nebo fyzické zátěži vám stoupne teplota
  • špatně spíte, máte pocit vnitřního neklidu, úzkosti a napětí.

Chronický únavový syndrom postihuje lidi velmi energické a nejvíce zaměstnané. Nejčastěji to bývají (až v osmdesáti procentech  případů) ženy ve věku mezi dvaceti a pětačtyřiceti lety. Lékaři nevědí, co přesně tento stav způsobuje. Někdy se objeví po prodělané nemoci, někdy po příliš stresově vypjatém období. Jelikož přesnou příčinu neznáme, není možné ji ani přesně léčit. Definitivně se zbavit této nemoci je velmi zdlouhavý proces, trvající i několik let.

[[related]]

Jak na únavu?
Proto byste se měli i při sebenáročnějším povolání naučit odpočívat. Samozřejmostí by měl být pohyb, sport a správná výživa. Také byste se měli naučit dobře zvládat stres. Že nevíte jak na to? Jednoduše: naučte se říkat ne. Nenechávejte na sebe naložit všechnu práci za cenu úplného vyčerpání. Relaxujte.

Zdravá výživa je důležitá pro podporu imunity. Když nemáte chuť k jídlu, nenahrazujte jídlo sladkostmi. Ani čokoláda pocit únavy nevyřeší. Do jídelníčku naopak zařaďte dostatek ovoce a zeleniny. Pomohou vám i preparáty s vitaminy A, C, E a skupiny B. Sáhněte po bylinkách, jako jsou echinacea, lékořice nebo svízel, které pomáhají při velkém stresu a posilují imunitu.

Boj s touto nemocí není jednoduchý a je zdlouhavý. Jestliže jej chcete vyhrát, musíte se obrnit trpělivostí a nemoci se nepoddávat.

Máte zkušenosti s chronickým únavovým syndromem? Překonaly jste ho? Jak jste to zvládly a jakými prostředky?

Foto zdroj: profimedia.cz

11.4.2013 8:00| autor: Dorotka G.
Více o tématu: únava

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist