Míváš deprese, fobie a úzkosti? Neuvěříš, co za ně může!

Je zle! A to pro všechny vyznavače lenošení. Závěry nové studie ukazují, že za naše špatné duševní stavy a „depky“ si vlastně můžeme sami. Riziko jejich vzniku totiž roste v závislosti na čase, který prosedíme. Jestli je křeslo i tvůj nejlepší kámoš, jsi v ohrožení!

Zase leje jako z konve a člověk by ven ani psa nevyhnal. Zalezeš pod deku, hupsneš na pohovku, pustíš si romantický film, nebo jen tak brouzdáš po sociálních sítích. Najednou je večer a ty si uvědomíš, že jsi celý den strávila ve sladkém nicnedělání. Stává se ti to často? Odpočinek je sice potřeba, ale všeho moc škodí – a „gaučingu“ zvlášť! Z téhle záliby totiž nic dobrého nekouká.

Když se nepřítel tiše blíží

Deprese a úzkosti patří mezi potíže, které lidé často přecházejí s tím, že vlastně o nic nejde. Mnozí je nedokáží rozlišit od špatné nálady a navštíví odborníka jen v případě, že tento stav přetrvává podezřele dlouho. Jenže to už je za minutu dvanáct a léčba bývá mnohem náročnější!

Odhaduje se, že duševními chorobami trpí na světě 27 milionů jedinců. Ani u nás situace není nijak růžová, protože podle statistik je mezi místními přibližně 10 procent pacientů s touto diagnózou. Proč se to šíří jako lavina? Za vším nehledej ženu, ale jeden proklatý kus nábytku!

Nesedávej, panenko v koutě…

Nová studie prokázala, že nadměrné sezení způsobuje deprese, úzkosti a s tím spojené fobie. Ať už tedy v téhle poloze sleduješ televizní obrazovku, monitor počítače nebo šéfa v kanceláři během pracovního dne, s duševní pohodou se můžeš pomalu rozloučit.

„V naší moderní společnosti narůstají symptomy různých úzkostí, kterým předchází sedavý životní styl,“ vysvětluje hlavní autorka studie Megan Teychenne z Deakinovy univerzity v Austrálii. No jo, jenže na jak dlouho se tedy můžeme posadit, abychom byli z obliga?

120 minut, hazard jako blázen

Při shromažďování výsledků výše zmíněné studie vyšlo najevo, že téměř 40 procent studentů, kteří tráví více než dvě hodiny denně „trůněním“ u stolu, má znaky duševních chorob. Samozřejmě na rozdíl od těch, kteří touto činností tráví méně času. Jak to? Vědci si dlouho lámali hlavu a hledali odpověď přesně na tuhle otázku. Konečně přišli s očekávanou hypotézou. Hoříš zvědavostí?

Lenoch, ten tvrdý chleba má

Přílišným posedáváním si člověk narušuje spánkový cyklus a to má za následek zhoršení metabolismu. V krvi tak vzrůstá hladina hormonu, který ovlivňuje stres. Takže když se spojí nedostatek kvalitního spánku s věčnou nervozitou, klube se z toho deprese a úzkost jak vyšitá. Takový je názor odborníků, kteří ale naštěstí vědí, jak zabránit nejhoršímu.

Tajemství emotivní pohody se skrývá ve zvýšení fyzické aktivity. Pohyb, pohyb a zase jenom pohyb! Vezmeš si to k srdci? Jestli pracuješ v kanceláři, zbývá už jen poslední problém. Přesvědčit zaměstnavatele, že pracovní dobu můžeš absolvovat jedině tehdy, když si občas odskočíš na procházku. Ten bude asi zírat, co?

Co si o tom myslíš ty, opravdu je lenošení tolik nebezpečné pro psychiku? Napiš nám svůj názor do diskuze pod článkem! My jsme z toho byli trochu na rozpacích, dokud jsme neviděli tohle video. Teď už můžeme potvrdit, že dlouhé sezení fakt jednoho zblbne!

Pokud máš s lenošením trošku problém. Možná by stálo za úvahu pořídit si něteré ze židlí a křesel z naší fotogalerie. Tam ti v žádném případě dlouhé lenošení nehrozí. 🙂

Foto zdroj:shutterstock.com, pinterest.com, facebook.com

18.8.2016 6:00| autor: Lucie Feiková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist