Recenze: Šťastný Nový rok

Sice ještě neproběhly ani Vánoce, už tenhle týden se ale můžete jít do kina naladit na Silvestra. Americkým dojákem plným hvězd a novoročních klišé.

Nástup adventu zaznamenali i čeští filmoví distributoři. Pokud se chcete naladit na Vánoce, pak vemte jakékoliv děti nad šest let a vlastně klidně i starší kamarády na zběsile vtipný animák Veselá vánoční jízda. Další premiéru týdne, Šťastný Nový rok, si můžete schovat na poslední dny v roce. Až se bude chtít zase naladit na party, opilecké dojímání a předsevzetí, že budete mít celý svět příští rok o něco víc rády.

Jako hudební aperitiv před večírkem tu hrajou příjemné pop songy jako Raise Your Glass od Pink, něco z nich tu zpívá i Jon Bon Jovi a něco Lea Michele, nová hvězda z Glee, která v podstatě hraje milejší verzi své seriálové Rachel. Vnadná Sofia Vergara zase hraje latinskoamerickou pipku jako v seriálu moderní rodina. Tohle není film, kde by se bořila zaběhnutá klišé. Naopak.

Poslední den v roce je tady příležitostí pro mnoho hezkých happy endů, omluv či projevů o druhých šancí a následování svého srdce podmalovaných klavírní hudbou. Ty i přes svou očividnost mají šanci maličko zasáhnout u srdíčka, už jen proto, že do změti minipříběhů patří i umírající otec nebo manžel ve válce. Jako komedie nicméně film a jeho nucené pokusy o vtip vesměs selhává.

Na rozdíl od titulu Na sv. Valentýna, jeho neoficiální pokračování od stejného režiséra (pána, co kdysi natočil Pretty Woman) a stejné scénáristky aspoň tolik neunavuje dávivou dávkou nezáživné kýčovité romantiky, ale možná za to může dost i to, že univerzálnější silvestr mi je prostě bližší než uměle dovezený Valentýn. K tomu téma nového začátku se dá zpracovat ve víc zajímavějších obdobách než téma partnerské lásky. A v New Yorku, kde tradiční odpočítávání pomocí spouštění zářivé koule sleduje celý svět, se lépe dají spojit všechny dějové nitky.

Jinak jsou ale oba filmy modelované podle stejného střihu. Opět i s defilé asi dvaceti hvězd, mezi nimiž se vyskytuje třeba stará Michelle Pfeiffer, která trochu vypadá na nervového zhroucení, okatě potrhlý Zac Efron, opět uřícená Sarah Jessica Parker, největší fešák Josh Duhamel nebo zmalovaná Abigail Breslin, která z Malé Miss Sunshine nějak moc rychle vyrostla. Dokonce se tu znovu objevují i Jessica BielAshton Kutcher, aniž by hráli stejné lidi jako v Na sv. Valentýna. Stejně jako oni, i diváci tentokrát budou už lépe vědět, čeho se chtějí účastnit.

New Year´s Eve, USA 2011, 118 minut. Režie Garry Marshall, hrají Halle Berry, Jessica Biel, Jon Bon Jovi, Abigail Breslin, Chris “Ludacris” Bridges, Robert De Niro, Josh Duhamel, Zac Efron, Hector Elizondo, Katherine Heigl, Ashton Kutcher, Seth Meyers, Lea Michele, Sarah Jessica Parker, Michelle Pfeiffer, Til Schweiger, Hilary Swank, Sofia Vergara. Premiéra 8. 12. 2011.

Hodnocení: 50 %

8.12.2011 12:00| autor: Aneta K.