Recenze: Dostaň ho tam

Russell Brand září jako sebedestruktivní oplzlý rocker Aldous Snow v komedii z apatowské stáje, která je chytřejší i smutnější, než by se mohlo na první pohled zdát.

Ze všech apatowských filmů mám nejradši Kopačky a ze všech vtipných postav Kopaček mám nejradši Aldouse Snowa, obscénního britského zpěváka, co má mozek i city, i když na to nevypadá, a který hodně těží z energie a historie svého představitele Russella Branda. Evidentně nejsem jediná, koho jeho anarchistický rockový šarm okouzlil, protože Aldous dostal jako dárek ke své úžasnosti celý film. Tenhle film.

Komedie Dostaň ho tam je stejná jako Snow – zdá se, že to bude vulgární šílenost na drogách ale vlastně vychází z o něco temnějšího a vážnějších stavu poměrně inteligentní mysli. Tím Dostaň ho tam je myšleno dostaň Aldouse do Greek Theater, známého sálu v Los Angeles, kde má Brit velkým koncertem oživit svou kariéru. Aaron, poskok z hudebního vydavatelství, kterému šéfuje chlápek, co vypadá jako Puff Daddy, má na tenhle job 72 hodin. Což ve společnosti vyžilého rockera, který mezi drogami, večírky a sexem začne navíc řešit i svůj život, nemusí stačit.

Tři dny až dosyta plné ochutnávek životního stylu rockových hvězd jsou sice bouřlivé dost, ale nic z těch divokostí, kterými si Aaron projde, nevypadá nutně jako žádoucí zábava. Něco hrdinové zažijí v limbu, něco film, který neztrácí čas, přeskočí a rovnou ukáže následky. Dostaň ho tam je jízda skrz svět, který málokdo z nás zažije, přesto docela ukotvená v realitě. A ještě dokáže vakuum celebrit nelítostně parodovat.

V dialozích se tu bez ostychu řekne kde co, nejdřív plno sprostých hlášek a nakonec i to podstatné a očekávatelné a ujišťující, o významu přátelství a tak nebo o tom, jak je příjemné hladit chlupaté zdi. Aldous si užívá a zároveň ví, v čem přesně se jeho kariéra a hlavně prázdně vzrušující život octl. Je mu to čím dál jasnější, čím víc je zase Aaronovi jasnější, že už tuhle hvězdu zas tak moc neobdivuje. A to Aarona hraje Jonah Hill, který má na role nesmělých zarytých fandů přednostní právo, kdykoliv nemůže Seth Rogen.
Někdo prostě není rocková hvězda a je to pro něj dobře. Tohle je film pro obě skupiny. Není tak vtipný jako Kopačky, které režíroval taky Nicholas Stoller. Ale ani se o to nesnaží.

charisma Russella Branda
texty písní Aldouse Snowa