Femina.cz > Články o módě > Luxusní vs. módní
Luxusní vs. módní
Je nějaký rozdíl mezi značkou módní a značkou luxusní
Jistě, a celkem veliký rozdíl. Módní značky rostou, ale i stárnou s generacemi, které jim přinesly úspěch. Luxusním naopak stárnutí dodává ještě větší lesk a hodnotu.
Pokud bychom se rozhlédli po současném trhu, dojdeme k závěru, že současné luxusní značky jsou nástupci velkých jmen 19. století. Byť jsou čím dál více žádané a jdou s dobou, móda v jejich obratu zaujímá maximálně dvacet procent.
Módní doplňky – inspirativní fotogalerie
Být aktuální je samozřejmě podstatné také pro luxusní značky, které proto už několik let angažují mladé nadšené tvůrce. Ti vnášejí značkám a jejich produktům novou inspiraci, nového ducha.
Ovšem ani to není bez rizika. Pokud v rámci luxusní značky získá módní produkt – vytvořený právě mladým tvůrcem – převahu nad ostatními liniemi stejné značky, vzniká nebezpečí, že za čas vyjde z módy. A to je právě kámen úrazu. Vyjde-li z módy, ohrozí budoucnost, tedy nadčasovost, jiných produktů, které se do té doby vyjadřovaly bezchybnou řemeslnou prací.
Jaký je tedy rozdíl mezi luxusní a módní značkou Jednoduše řečeno jsou to čas a provedení. Tyto dva faktory natolik ovlivňují vnímání značky, až ji přiřadí buď do současného MÓDNÍHO hitu, anebo do nadčasového LUXUSNÍHO výrobku. Je to ovšem dobře, protože záleží jen na zákazníkovi, které oblasti dá přednost či zda je dokáže kombinovat.
Informace k článku byly čerpány z knihy „Móda století“ vydavatelství Ikar