Kvalitní e-shop

Nakupování přes internet má své nesporné výhody, zejména nižší ceny a vysoké pohodlí. I když se dnes už stále méně bojíme nakupovat touto formou (nebo právě proto?) neuškodí podívat se na pár tipů, jak rozpoznat dobrý e-shop. Naletět totiž můžeme i dnes…

Není všechno zlato…

I když nám může na první pohled kvalita designu a originalita stránek e-shopu hodně napovědět, není to primární a jediný činitel, podle kterého soudit kvalitu.

Přesto dobrý e-shop by měl disponovat alespoň tímto:

► kvalitní fotografie nabízeného zboží
► přehledné, co nejpodrobnější označení a popis zboží, zřetelné uvedení ceny
► co největší výběr zboží
► jasně stanovené obchodní podmínky, zejména reklamační řád a postup při platbách, dobu a způsoby dodání
► kontaktní osoba by se s vámi měla v případě problémů spojit ihned nebo co nejdříve
► na stránkách musí být uvedeny údaje o prodejci, adresa, IČO, DIČ, kontakty. Pokud chybí, je důvod se domnívat, že jsou provozovány bez náležitého povolení, pak máte jen malou šanci uplatnit například reklamaci

E-shop nemusí být barevný, plný blikajících reklam a efektů, někdy jsou i jednoduše, ale prakticky a přehledně pojaté stránky lepším obchodním partnerem, než stránky na pohled luxusní, ale s laxním přístupem obsluhujícího personálu nebo dokonce s nekvalitním zbožím a službami.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK)

Kdo je držitelem certifikátu APEK, drží v ruce jakousi garanci kvality. I když ani zde nelze říci, že je to na sto procent. I obchod bez certifikace může být kvalitní, naopak certifikace sice zavazuje k morálnímu chování, ale… Vždy se může vyskytnout černá ovce.

Kamenné provozovny jsou dobré při reklamaci

Část o reklamačních podmínkách si určitě dobře pročtěte. Většinou se zboží zasílá zpět poštou a peníze se následně vrací. Velkou výhodou je, pokud provozovna e-shopu má také kamenný obchod či dokonce více provozoven. Pokud je blízko vašeho bydliště, reklamaci tak můžete vyřešit osobně.

Reference jako nejlepší vodítko

Máte-li přístup k nejrůznějším diskuzím o zboží, které chcete na internetu kupovat, pak je nejjednodušším vodítkem reference zákazníků. Jsou obchody se všeobecně dobrou pověstí a pak jsou ty, na které můžete často najít i na jiných tématicky zaměřených stránkách důrazná varování.

Výhodné ceny u výrobců

Neplatí to všude, ale jsou druhy komodit, u kterých se opravdu vyplatí strávit čas na internetu a vyhledat si, zda výrobce nemá vlastní e-shop. Někdy jsou jeho ceny řádově o desítky či stovky korun výhodnější a pak se nákup opravdu vyplatí. Navíc, výrobce mívá pestřejší výběr zboží na skladě, než tomu může být u prodejce.

12.6.2008 12:00| autor: Renata Petříčková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

TOPlist