Kvalitní e-shop

Nakupování přes internet má své nesporné výhody, zejména nižší ceny a vysoké pohodlí. I když se dnes už stále méně bojíme nakupovat touto formou (nebo právě proto?) neuškodí podívat se na pár tipů, jak rozpoznat dobrý e-shop. Naletět totiž můžeme i dnes…

Není všechno zlato…

I když nám může na první pohled kvalita designu a originalita stránek e-shopu hodně napovědět, není to primární a jediný činitel, podle kterého soudit kvalitu.

Přesto dobrý e-shop by měl disponovat alespoň tímto:

► kvalitní fotografie nabízeného zboží
► přehledné, co nejpodrobnější označení a popis zboží, zřetelné uvedení ceny
► co největší výběr zboží
► jasně stanovené obchodní podmínky, zejména reklamační řád a postup při platbách, dobu a způsoby dodání
► kontaktní osoba by se s vámi měla v případě problémů spojit ihned nebo co nejdříve
► na stránkách musí být uvedeny údaje o prodejci, adresa, IČO, DIČ, kontakty. Pokud chybí, je důvod se domnívat, že jsou provozovány bez náležitého povolení, pak máte jen malou šanci uplatnit například reklamaci

E-shop nemusí být barevný, plný blikajících reklam a efektů, někdy jsou i jednoduše, ale prakticky a přehledně pojaté stránky lepším obchodním partnerem, než stránky na pohled luxusní, ale s laxním přístupem obsluhujícího personálu nebo dokonce s nekvalitním zbožím a službami.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK)

Kdo je držitelem certifikátu APEK, drží v ruce jakousi garanci kvality. I když ani zde nelze říci, že je to na sto procent. I obchod bez certifikace může být kvalitní, naopak certifikace sice zavazuje k morálnímu chování, ale… Vždy se může vyskytnout černá ovce.

Kamenné provozovny jsou dobré při reklamaci

Část o reklamačních podmínkách si určitě dobře pročtěte. Většinou se zboží zasílá zpět poštou a peníze se následně vrací. Velkou výhodou je, pokud provozovna e-shopu má také kamenný obchod či dokonce více provozoven. Pokud je blízko vašeho bydliště, reklamaci tak můžete vyřešit osobně.

Reference jako nejlepší vodítko

Máte-li přístup k nejrůznějším diskuzím o zboží, které chcete na internetu kupovat, pak je nejjednodušším vodítkem reference zákazníků. Jsou obchody se všeobecně dobrou pověstí a pak jsou ty, na které můžete často najít i na jiných tématicky zaměřených stránkách důrazná varování.

Výhodné ceny u výrobců

Neplatí to všude, ale jsou druhy komodit, u kterých se opravdu vyplatí strávit čas na internetu a vyhledat si, zda výrobce nemá vlastní e-shop. Někdy jsou jeho ceny řádově o desítky či stovky korun výhodnější a pak se nákup opravdu vyplatí. Navíc, výrobce mívá pestřejší výběr zboží na skladě, než tomu může být u prodejce.

12.6.2008 12:00| autor: Renata Petříčková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist