Klíčky zdrojem jarní energie

Po dlouhé úmorné zimě přichází čas tělu dopřát něco luxusního.
A co může být luxusnější, než zdroj života semínek – klíček.

Na jaře (které nás zrovna dnes začalo) tedy vyměníme těžká jídla za lehké saláty, zeleninu, ovoce, obiloviny a celkovou dávku snížíme asi o třetinu. Tím velmi ulehčíme tělu. A doplníme o klíčky. Mají vysokou nutriční hodnotu, obsahují vitamíny, bílkoviny a minerální látky. Navíc skvěle doplní pomazánku, rizoto nebo obyčejný chléb.

Mungo fazole
Zelené mungo fazolky pochází z Číny a Indie. Bělavé klíčky a výhonky se hodí pro svoji jemnou neutrální chuť do všech jídel.  Jsou lehce nasládlé a obsahují vitamíny, železo, jód, draslík a vápník. V asijských zemích se jim dokonce přisuzuje čarovná,č léčivá moc.

Vojtěška
Další klíčky, které lze běžně vidět na pultech obchodů. Vojtěšku známe i u nás jako krmnou a léčivou rostlinu. Nejen klíčky, ale i mladé zelené výhonky báječně obohatí saláty.  Obsahují velké množství železa, mají hodně bílkovin a účinně snižují hladinu cholesterolu v krvi.

Cizrna
Egyptský hrách – i tak lze pojmenovat tuto u nás se rozšiřující plodinu. A byl by hřích ji neznat, vždyť po hrachu a fazolích je to třetí nejčastěji pěstovaná luštěnina na celém světě.
Krmí se jí dobytek, vyrábí se z ní náhrada za kávu či mouka.
Obsahuje velký podíl proteinů, draslíku, fosforu, vitamínů skupiny B a vlákniny. Čerstvě naklíčená je doslova nabita těmito látkami.

Jak na to doma
Chcete si naklíčit doma třeba čočku nebo hrách Je to jednoduché.

–    do ploché skleněné či plastové misky dáme přes noc namočené a opláchnuté luštěniny.
–    Přikryjeme jemným plátýnkem (ale prodyšným) a  dáme na slunné a teplé místo
–    Každý den je 3-4 x pečlivě propláchneme čerstvou studenou vodou a kontrolujeme, zda se někde netvoří plíseň

Používáme semena určená k potravinářským účelům, nikdy ne mořená semena k setí.

21.3.2007 9:00| autor: Renata
Více o tématu: indiejarojídločína

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist