Kdo si hraje nezlobí aneb Co v autě dokážeš ty?

Víš, jak se chovat, když dostaneš smyk? Dokážeš ovládat auto v terénu? Zvládla bys zaparkovat s přívěsem? Vyzkoušeli jsme za tebe na Kia Agility Day na Polygonu v Mostě.

kia-2-1100x618.jpg Zdroj: Kia

Kia si pro nás připravila den plný zručnosti, postřehu a zkoušky reakcí v krizových situacích, které v autech mohou nastat. My ti tak zkusíme předat pár rad, které ti pomohou.

Jak si poradit se smykem s Kia Ceed

Není úplně příjemné, když jedeš třeba jen 50 km/h a ustřelí ti zadek. No na Polygonu v Mostě disponují kluznou plochou s oboustrannou hydraulickou kyvnou deskou, která právě onen smyk zadní nápravy simuluje. A když ti do toho ještě pustí vodní překážky, kterým se musíš vyhnout, jako kdyby to byli chodci, není to úplně easy. Nicméně co dělat, když se ti tohle stane? Sešlápni spojku a natoč kola proti pohybu zadku. Musíš být ale opravdu rychlá, takže buď za volantem vždycky ve střehu a zachovej chladnou hlavu. Stres ani panika ti tedy nepomohu.

Potom následovala kluzná plocha (mokro všude) se sedmiprocentním sklonem pro nácvik bezpečného průjezdu zatáčkou, takže smyk přední nápravy. V téhle situaci toho moc dělat nemůžeš. Je potřeba donutit pneumatiky, aby se zase chytly povrchu, takže ubrat plyn, sešlápnout spojku a natočit kola do směru jízdy respektive tam, kam auto míří. A čekat.

Čtěte také:

Užij si offroad

S modely Kia Sportage a Sorento jsem se pak vydala do terénu na pořádné offroadění. Tady vždy platí pravidlo: Předvídej. Když budeš jezdit v přírodě, musíš počítat s potenciálním křížením náprav (najeď si tak, abys sis s autem nesedla na břicho). Taky si můžeš ale užít jízdu v bočním náklonu, kdy se tvůj spolujezdec bude moci dotknout země. Tady počítej hlavně s tím, že je potřeba autu (které je na to určené) věřit a jet s ním pomalu s žádnými prudkými pohyby. A při prudkém sjíždění z kopce buď opatrná a brzdi decentně.

Parkování s přívěsem

Tohle je vyloženě disciplína pro nás ženy 😊. S elektromobilem EV6 jsem si vyzkoušela, jaké to je jet s přívěsem do kopce, mezi dvěma překážkami anebo s ním taky zaparkovat. U parkování je důležité se držet myšlenky, že přívěs se vytáčí na opačnou stranu než zadek tvého auta. Takže když chceš vozík poslat doleva, musíš točit doprava – všechno musíš ale dělat pomalu a decentně a tak, abys volant poté pomalu srovnávala do pohybu vozíku. Jen pozor, nesmíš vozík zalomit moc, aby ses z té situace pak dostala. Ale v tom ti pomohou parkovací kamery.

Někdy ti auto pomůže samo

V autě jsem vždycky připravená brzdit, takže když mi řekli, abych se rozjela 50kilometrovou rychlostí se Sportage HEV proti zadku jiného auta (dobře, byla to jen molitanová deska s konturami Ceeda, ale stejně), a že nesmím brzdit, nebylo mi zrovna dobře od žaludku. Ale jasně, jak bych si jinak vyzkoušela funkci autonomního nouzového brždění. Tenhle systém tě nejdřív upozorní na možnou kolizi, a pokud sama nezareaguješ, tak skutečně začne automaticky brzdit, aby zabránil kolizi. A vážně to funguje! Platí si za takovéhle věci připlatit.

Každopádně, kdo se bojí, nesmí do lesa, takže za volantem se nikdy neboj, auto měj vždycky pevně v ruce, předvídej a hlídej ostatní. Pak si můžeš užívat a kochat se.

27.6.2022 6:35| autor: Sabina Sarkisovová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

TOPlist