Jak zvýšit sportovní výkon? Víme o vitamínu, který tě neskutečně nakopne!

Léto se s námi pomalu a jistě loučí. Zamávej ledovým kávičkám se šlehačkou, limonádám, smetanovým zmrzlinám a všem dobrotám, kterým jsi nemohla odolat. Máš po prázdninách nějaké to kilo navíc a chystáš se ho vysportovat? Známe tajemství, které ti zaručí lepší výkony!

Taky sis poslední týdny naordinovala s pohybem trochu „voraz“? Chápeme, komu by se chtělo potit se v horku? Jenže co si budeme povídat, nicnedělání a letní mlsání si pomalu začínají vybírat svou daň. Je čas dát váhu zase do latě! Ještě než nazuješ tenisky a skočíš do tepláků, vezmi to přes ledničku. Tam na tebe totiž čeká jeden parádní nakopávač…

Přírodní vzpruha k nezaplacení

Nová studie z americké univerzity v Tulse naznačuje, že nedostatek vitamínu D hodně ovlivňuje sportovní výkon. Dá se říct, že mu vlastně přímo brání! Jestli nechceš mít hned po startu tréninku jazyk na vestě a v posilovně nálepku „amatér roku“, vezmi si to k srdci. Odborníci jsou si jistí, že kdo do sebe láduje „obyčejné“ déčko, ten docílí téměř zázračných výsledků. Jak na něco takového přišli?

Makej jako vítěz

Odborníci zkoumali krevní hladiny stovce dobrovolníků. Ti, kteří neměli potřebnou hladinku vitamínu D (méně, než 72 nM na litr krve) funěli při sportu o sto šest a ještě si uřízli pěknou ostudu. V porovnání s těmi, kteří by „déčko“ mohli rozdávat, měli totiž o 80 % kratší skoky do dálky, o 15 % nižší skoky do výšky a v 77 % byli pomalejší při sprintu. Jak sama vidíš, rozdíl není zrovna zanedbatelný.

Ze začátečníka profesionálem

„Vitamín D může pomoci vašim svalovým buňkám efektivněji uvolňovat vápník během procesu kontrakce svalů. To vede k rychlejším a silnějším stahům,“ vysvětluje autorka studie Rachel Hildebrand s tím, že člověk může díky tomu skočit výš, doskočit dál a zvednout větší zátěž doslova s „prstem v nose“.

Stejný názor má i Brad Schoenfeld, odborný asistent sportovních věd na americké škole Lehman College a mezinárodně uznávaný fitness expert. I podle něj vitamín D dělá hezká těla, protože při fyzické aktivitě překonáváš všechny hranice. Ale vědí to všichni?

Z výsledků jiné studie bohužel vyplynulo, že až 42 % dospělých má v krvi nedostatek tohoto zázraku. Rachel Hildebrand doporučuje konzumovat 1500 až 2000 IU vitamínu D denně. Víš, kde ho najdeš?

Potraviny, které nutně potřebuješ

Tenhle parťák na cvičení se dá získat ze slunečního záření, takže opalovačka? Na sklonku podzimu už trochu pasé. Další možností je olej z tresčích jater, sádlo (jedna lžíce obsahuje dokonce 1000 IU) nebo slanina. Není to moc dietní a v souladu s hubnutím, že? I když tohle jsou podle odborníků TOP zdroje. Naštěstí se déčko schovává i v sardinkách, krevetách a lososu. To už je trochu víc „light“, takže předpokládáme, že po darech moře sáhneš určitě raději!

Co si o tom myslíš? Může ti jeden vitamín zaručit sportovní výkon, za který by se nemuseli stydět ani olympionici v Riu? Napiš nám o tom do diskuze! Jestli je na tom něco pravdy, pak ho do sebe tenhle atlet hrne nejspíš po kilech. Mrkni na video a div se s námi!

A je také fakt, že zvířata jsou na slunci pořád a sportování jim jde vážně skvěle. Mrkni do galerie

Foto: shutterstock.com, facebook.com

30.8.2016 6:00| autor: Lucie Feiková
Více o tématu: aktivitadary mořelosos

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist