Femina.cz > Články o módě > boty > Jak na úspěšnou reklamaci
Jak na úspěšnou reklamaci
S raketovým růstem počtu e-shopů a kamennými obchody na každém kroku stoupá i množství výmluv, které si na vás obchodníci chystají, když chcete reklamovat zboží. S těmi se ale dá poměrně snadno zatočit. Inspirujte se příběhy 4 úspěšných reklamací.
#1. Boty do (ne)pohody
Pan Navrátil z Ostravy-Vítkovic si v e-shopu s obuví koupil na zimu nové a poměrně drahé boty, označené v katalogu jako outdoorové a vodě odolné. Ani ne po čtvrt roce se mu však začala odlepovat podrážka, a tak se je vydal k prodejci reklamovat. Ten mu však reklamaci odmítl uznat s tím, že boty jsou na krabici označené jako „módní obuv“ a pan Navrátil je tedy neměl nosit do sněhu a bláta. Takový typický trik nepoctivých obchodníků.
Spousta lidí by to v takovém případě vzdala, pan Navrátil se ale nedal a po poradě s právníkem ze služby Právník po ruce pohrozil prodejci žalobou, neboť byla obuv inzerována jako outdoorová a s takovým záměrem ji i kupoval. Prodejce se zalekl, a když viděl, že to pan Navrátil s žalobou myslí vážně, raději mu vrátil peníze.
#2. Soud o kalhoty
Pan Kratina z Liberce už to tak jednoduché neměl. Řešil víceméně podobný problém, jen se v jeho případě jednalo o sportovní kalhoty, které se začaly krátce po zakoupení párat. Pan Kratina se chtěl s prodejcem dohodnout na vrácení částky nebo výměně zboží, ten ale veškeré pokusy o domluvu razantně odmítal.
Pan Kratina proto využil služeb své předplacené právní asistence a rozhodl se jít s firmou do soudního sporu. Nechal si vypracovat znalecký posudek, ze kterého vyplývalo, že kalhoty byly nekvalitně sešité a vinu na jejich poškození nese výrobce. Soud pak celkem rychle rozhodl v jeho prospěch a firma tak musela zaplatit nejen za vadné zboží, ale ještě zhruba 10x tolik za soudní výlohy.
#3. Zfušovaná rekonstrukce
Stejně často jako zboží se reklamují i řemeslné práce. Do toho se pustila i paní Strejčková z Horní Suché. Firma jí měla opravit střechu na rodinném domě, subdodavatel však špatně položil vazníky a střecha byla po rekonstrukci nakřivo. Paní Strejčková požadovala po firmě nápravu, ta ale přestala odpovídat na e-maily a jejich zástupce nebral telefon.
Paní Strejčkové proto nezbylo nic jiného, než se obrátit na svého právníka. Ten pro ni vypracoval předžalobní výzvu a společně ji pak odeslali na adresu firmy. Až v ten moment se její majitel zaleknul a přestal paní Strejčkovou ignorovat. Na soud naštěstí nedošlo, firmu stačilo takto „postrašit“ a střechu na své vlastní náklady opravila.
#4. Odškodnění za dovolenou
Kromě zboží a práce můžete samozřejmě reklamovat i služby. Své o tom ví manželé Rychlí, kteří museli vinou zpožděného letu trávit noc na letišti a propadla jim tak jedna noc v hotelu v Lisabonu, kam mířili na dovolenou. Po návratu z dovolené se rozhodli vymáhat na aerolinkách náhradu za propadlé ubytování.
Jelikož měli předplacenou celoroční právní asistenci Právník po ruce, rozhodli se využít jejích služeb. Právník jim vysvětlil, na co mají nárok, a nabídnul, že za ně reklamační řízení vyřídí. S tím manželé Rychlí souhlasili a nakonec skutečně dostali finanční odškodnění, aniž by museli se sporem ztrácet čas.