Hubnoucí triky

Následující triky nejsou časopisové trháky, diety ani sebemrskačské kázání dietní sestry. Jsou totiž z lidu!

Chce to maličko změnit životní styl. Což vyžaduje trošku úsilí, ale jde to. A taky trošku přemýšlení nad tím, jak jíme a co jíme.

Tak tedy…konec jídlu za pochodu, ukusování čokoládových tyčinek v letu a hrabošení se v pytlíkách s chipsy tak dlouho, až jsou prázdné..

Snižte si porci jídla přibližně o 1/3. Velmi často jsem se přistihla, že jím, jím, ale jím jen proto, abych mlátila panty a pokud jsem se zamyslela trošku víc, tak jsem zjistila i fakt, že zrovna moc to jídlo nekoušu. A za hodinu jsem pomalu nevěděla, že jsem něco jedla… Přesto možná zjistíte, že ta ubraná jedna třetina porce vám vlastně vůbec nechybí.

Čas jídla protáhněte přibližně na 15 minut. Jezte pomalu a jídlo si vychutnávejte, to je stará osvědčená pravda. Zkuste se taky zamyslet – dost často nevychutnáváme, ale děsně  hltáme.
Žaludek dává mozku signál o sytosti až za 10 minut, takže pokud máte po jídle stále hlad, počkejte 10 minut. V drtivé většině případů hlad pomine…

Hlad je převlečená žízeň. Pokud není váš pocit typickým HLADEM, ale spíš CHUTÍ NA NĚCO nebo NEUSTÁLÉ COSI, pak se zkuste napít min. 250 ml tekutiny nebo čaje (doporučuji zelený nebo rooibos).  Možná to neurčité cosi bylo žízní….

Dodržujte pravidelné intervaly v jídle. Nehladovte, najezte se vždy minimálně po 3 hodinách, ale tyhle biologické intervaly máme každá jinak. Některá musí jíst po 2 hodinách, jiná po 4.

A nakonec jsem si nechala oblíbenou chuť na sladké. Jak na ní

–    jděte k zubaři – dost dobrá motivace…
–    přejezte se sladkostí, už to nebudete moct ani vidět
–    vypijte „pouze“ megaoslazenou kávu, mléko, kakao, prostě nějakou tekutou mňamku
–    investujte do sebe hory peněz a nakupte si ovoce a zeleninu. Jakoukoliv chuť na sladké zajídejte melounem, jablkem, rajčetem…..docela to pomáhá
–    a pokud už neodoláte a máte možnost vyčistit si zuby, udělejte to. Alespoň minimalizujete nepříjemnosti u zubaře…

Toť vše, žádná věda, žádné složité teorie. Řiďte se heslem, že jíme proto, abychom kvalitně žili, nežijeme proto, abychom žrali.

26.10.2006 9:49| autor: Renata

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist