Hamburger nám může přivodit cukrovku!

Než uhynout hlady, to raději sáhnout po rychlém občerstvení. Když už nic, tak alespoň to pěkně voní a většinou i chutná. A nejenom dospělým. Zejména puberťáci se tímto způsobem stravují poměrně často, mají-li tuto možnost. Je to in a vůbec, kdo by přece na ulici nebo u stolečku chroustal müsli. Víte na kolik kilometrů chůze vám vystačí energie jednoho cheesburgeru?! Jíme zkrátka rychleji, než myslíme… Lze se najíst v rychlém občerstvení zdravě? Mrkněte se…

Fastfoody mají prostě zelenou. I když – na každého jednou dojde. U nás se sice lidé zatím nehodlají soudit, že po hamburgerech ztloustli, jako třeba agilnější Američané, nicméně všichni už vědí (alespoň to), že rychlé občerstvení zdraví neprospívá…Většina nabízených pokrmů obsahuje velké množství tuků, ale také zbytečných cukrů eventuálně soli.

Hamburger je vlastně houska z bílé mouky s orestovaným mletým masem. Bílá houska má vysoký glykemický index, načež se nám po jejím požití prudce zvýší hladina krevní glukózy, která pak nutí tělo vylučovat více inzulinu. Ten si s ní poradí a uvede ji opět do normálu. Čím více je však takových skoků, tím je větší šance přivodit si cukrovku 2. typu. A také je známo, že po takové potravině má člověk za chvíli zase hlad.

Takže i ve fastfoodu se dá mezi cheesburgery a hamburgery s colou objevit tmavá celozrnná bageta obložená třeba sýrem, vejcem a zeleninou – za předpokladu, že se obejdeme bez majonézového dresingu. Tmavá bageta mimo jiné obsahuje vlákninu a díky ní nám vydrží pocit nasycenosti delší dobu.

článek

Použitelné jsou rovněž zeleninové saláty, opět bez majonézy, vařený kukuřičný klas nebo třeba salát z vařené pohanky. Rozhodně je dobré se vyhnout gyrosu, pizze, kuřecím rolkám, párkům v rohlíku, bramborákům, smaženým kuřecím křidélkům či sýru nebo přeslazeným mléčným nápojům. Také koblihám, lískovým oříškům v karamelu, cukru nebo jogurtu (i když se tváří zdravě) a dalším dobrůtkám.

Všechny mají jedno společné – přemíru tuku nebo cukru, cholesterolu a také vysoký glykemický index. Zvyšují riziko vysokého krevního tlaku, cholesterolu, cukrovky, kardiovaskulárních chorob a také samozřejmě obezity. Jen tak pro zajímavost – k eliminování kalorií z jednoho cheesburgeru je třeba jít rychlou chůzí (6 km/h) téměř hodinu. Nebo pro změnu můžeme půldruhé hodiny jet na kole po rovině či půl hodiny běžet.

Pojem rychlé občerstvení je vůbec pochybný. Vždyť už v mateřské školce dětem tlučou do hlavy, že při jídle se nejenom nemluví, ale že pokrmy se také nehltají. Toto doporučení má svoje opodstatnění. V té rychlosti, jakou do sebe vyhladovělí potravu naházíme, si tělo nestihne uvědomit, že už svoji porci dostalo, protože pocit nasycenosti se dostavuje až po dvaceti minutách po začátku konzumace. A tak se cpeme dál, protože stále ještě nemáme dost. Skončíme, až když nám je těžko, jelikož jsme toho do sebe nasoukali podstatně více než je vhodné pro naše zdraví i linii.

Foto zdroj: profimedia.cz

23.5.2014 8:00| autor: Lenka

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist