Do boje se svým cyklem!

Máte pocit, že menstruační cyklus je za trest

Že s vámi hormony hází tak nechutně, že to není k žití Závidíte mužům jejich „hormonální stálost“ Pak vám velmi dobře rozumím, sotva se vyhrabete z první předmenstruační deprese, je tady další….

Změnou jídelníčku si můžeme pomoci být ve formě.
S každou fází našeho cyklu si tělo žádá rozdílné složky a když jeho potřebám vyhovíme, pak máme šanci, že se celá ta hormonální bouře trošku uklidní.

A jak tedy cyklus vypadá

Fáze 1 – 1.-5. den cyklu
První dny menstruačního krvácení, sliznice dělohy se po malých částech vylučuje z těla. Zároveň již začínají dozrávat vajíčka pro další cyklus.
Tehdy je dobré obohatit jídelníček o železo. Takže si dopřejme játra, kořenovou zeleninu, kopřivový špenát anebo prostě sáhněte po nějakém přípravku z lékárny nejlépe v kombinaci s kyselinou listovou.
Svým chutím popusťte uzdu, dopřejte si i nějaký ten zákusek. Máte za sebou nelehké období před menstruací, je čas se trošku hýčkat a tím si vylepšit náladu.
Omezte pití silné kávy a čaje a v jídelníčku zvyšte podíl ovoce a zeleniny. Pochutnávejte si na rozinkách, sušeném ovoci a ořechách. Jakmile pomine nejsilnější krvácení, jsou to dny klidu a pohody.

Fáze 2 – 6.-16. den cyklu
To je naprosto ideální období, v podstatě jediné, kdy je nám fajn.  Máme výbornou náladu a ještě výbornější fyzickou kondici. Dny kolem ovulace (10-16 den cyklu) jsou u některých žen navíc báječné v tom, že se u nich zvýší sexuální žádostivost. Vylepšuje se pleť, cítíme se krásně a žádoucí. Ovšem býváme v době ovulace kritičtější k jiným ženám „sokyním“ a dle vědců jsme i krásnější.
Ideální doba pro zahájení očistné či hubnoucí kůry!
Kolem ovulace pozor na hormon estrogen, jehož hladina se v krvi výrazně zvyšuje a tím snižuje hladinu cukru v krvi. Dbejte na vydatnou snídani, je šance, že budete maximálně výkonné.

Fáze 3 – 17.-.21. den cyklu
Těsně po ovulaci v těle vzniká zvrat. Zvyšuje se hladina progesteronu i estrogenu v krvi a odolnost organismu klesá. Děložní sliznice narůstá a připravuje se k přijetí vajíčka. Může se dostavit první únavnost a ospalost. Zažeňte ji dostatkem vitamínu C, pijte ovocné šťávy. Již se začínají objevovat první příznaky špatné nálady. Zabojujte proti ní potravinami s obsahem vitamínů skupiny B – kvasnice, mořské ryby nebo celozrnné pečivo. Ostatně ani pivo není k zahození…. Koncem třetí fáze se již objevuje obávaný PMS.

Fáze 4 – 22.-.28 den cyklu
Nejhorší fáze. Předmenstruační syndrom jak vyšitý.  Napjatá prsa, bolavé a nafouklé břicho, zplihlé vlasy, mastná pleť plná pupínků a nálada pod psa, sklony k hysterii, přecitlivělosti. Není ideálnější situace, což
Rozházenou hladinu ženských hormonů prý dokáže srovnat vápník. Tak zkusme dostatek mléčných výrobků, hlavně zakysaných, mák, ořechy…
Velmi výrazné je v tomto období hromadění vody v organismu (to může přidat až 3 kg) a tak přestaňte zbytečně solit, vyhněte se slaným pochutinám jako jsou brambůrky a tyčinky, nejezte příliš mnoho uzenin a konzervovaných potravin. Hodně pijte, jen tak se vyhnete dalšímu zadržování vody v těle. Vařte si meduňku, jezte hořčík, banány, dýňová semínka, lehce sportujte.
Špatnou náladu rozhodně nepodporujte začátkem hubnoucí kůry, to by vám neprospělo nemluvě o tom, že díky roztodivným chutím by stejně nebyla úspěšná. Úspěch neslaví ani závažná rozhodnutí učiněná právě teď.
Úleva většinou přichází s prvním dnem menstruace, hladina hormonů z nejvyšší hladiny přechází do té nejnižší….a vše začíná opět dokola.

Nemáte to lehký, že   Udržet se celý měsíc ve formě dá fušku, ale když se vám to nebude dařit – nezoufejte. Naložte se do vany plné voňavé pěny a řekněte všem, že vám můžou políbit dveře u koupelny…No ne

16.10.2006 9:54| autor: Renata

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist