Chtěla jsi někdy odletět raketou na Měsíc? S Kia Sportage můžeš

Kia sdílí myšlenku, že díky pohybu mohou lidé navštěvovat nepoznaná místa, setkávat se s blízkými a získávat nové zážitky. Pokud se svezeš v nové Kia Sportage, všechno pochopíš.

img_1716-1100x618.jpg Zdroj: Hugo Kottás

Futuristické vzezření

Proč jsme zmiňovali raketu? Protože nová Sportage tak prostě vypadá. Integrovaná černá maska chladiče s motivem tygřího nosu má opravdu zajímavé detaily a v kombinaci s voštinovou mřížkou zabírá celou šířku předku. Oboje přichází do kontrastu s LED světly pro denní svícení ve futuristickém tvaru bumerangu a se světlomety Matrix LED.

Právě díky Matrix technologii si můžeš užít jízdu s trvale zapnutými dálkovými světly, aniž bys oslňovala auta, ať už protijedoucí, nebo vpředu jedoucí. (Mimochodem, aby tohle fungovalo, musí být světlomety propojeny s kamerou, která je za čelním sklem. To je, co?)

Auto nabylo nových tvarů, ale pořád se v něm odráží jeho sportovně užitkové kořeny. Postranní napnuté linie jsou doplněny chromovanými a černými okenními lištami a společně s černou střechou dávají na odiv eleganci a dravost auta. Jelikož jsme testovali bílou verzi karoserie, tak ten „black/white“ kontrast byl vážně markantní, ale o to víc sexy. Pokud si ale potrpíš na jednolitou barvu, Kia jich nabízí celkem třináct.

Uvnitř jako v jiném vesmíru

Okamžitě na tebe vyskočí dvojice digitálních displejů, která je jakoby spojená v jeden celek, a tak ti dává pocit, že opravdu sedíš v nějakém vesmírném korábu. Pod displejem střední části najdeš multifunkční dotykový panel infotainmentu a klimatizace. Prostě můžeš ovládat obojí, protože se mezi jednotlivými nastaveními dá přepínat. Je to taková fancy featura, na kterou si ale musíš zvyknout, protože poslepu ji asi „nenamačkáš“.

Co naopak poslepu zvládneš, je řazení. Testovaná verze totiž oplývá automatickou převodovku, a tak stačí věnovat pozornost pouze volbě mezi jednotlivými pozicemi (R, N, D), a na to použiješ otočný ovladač. Ten má navíc uprostřed tlačítko „P“ na volbu pozice parkingu. Prostě všechno přehledně na jednom místě a hezky čistě vsazené do leštěného černého plastu.

Čtěte také:

Sportage samozřejmě uvnitř nabízí další super prvky – třízónovou automatickou klimatizaci, věšák kabátů na zadní straně obou hlavových opěrek předních sedadel, prostorný kufr, vyhřívání sedadel.

Z funkcí nás pak neskutečně baví kamerový asistent sledování slepého úhlu, který se aktivuje směrovým ukazatelem a zobrazí ti na přístrojovce záběr kamery zachycující slepý úhel výhledu. Šikovná věcička!

Full-hybrid aka Co že to?

Full-hybridní technologie ti zaručuje, že můžeš jezdit jak na benzín, tak čistě na elektřinu, ale nemusíš se o nic starat, protože auto se samo dobíjí při brždění motorem. I když elektrický dojezd je takřka nulový. Nicméně výhoda téhle motorizace je především při popojíždění v kolonách atd., kdy spíná právě elektromotor.

Na delších trasách (dálnice) už funguje většinově spalovací motor a baterka se jen dobíjí. Se spotřebou je to pak různé, my se dostali na 7 l/100 km.

Co se týká pohodlí, nemohli jsme si na nic stěžovat a ty taky nebudeš. Verze GT-Line měla totiž adaptivní tlumiče, které výrazně pomáhají v tom, jak je auto komfortní a jak se chová na silnici. Uvnitř nebylo slyšet takřka nic, a to i přes to, že jsme auto na výmolech nijak nešetřili. Takže se nemusíš bát, že bys neslyšela kamarádky, když je povezeš na výlet.

Chceš-li jet do terénu, přesouvat se po městě nebo si jen užít svižnou jízdu na dálnici, tahle pohodlná full-hybridní raketa tě k tomu vysněnému cíli, i kdyby to byl zmiňovaný Měsíc, „vynese“.

19.7.2022 1:05| autor: Sabina Sarkisovová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

TOPlist