8 potravin, které nakopnou tvůj mozek

Máš před sebou důležitou pracovní schůzku, pohovor nebo důležitý úkol a jako na potvoru ti to nemyslí? Co takhle tvému mozku trochu pomoci? Některé potraviny ti ho mohou pořádně nakopnout a zlepšit jeho výkonnost. Jaké bys měla začít dlabat?

potraviny-mozek-1100x618.jpg

Zvýšit si aktivitu mozku se hodí vždy, a proto bys měla znát seznam potravin, které ti ho správně nastartují a bojují proti jeho stárnutí. Máme pro tebe top osmičku, která ti zaručeně pomůže lépe myslet.

Doping pro tvůj mozek? Jednoznačně borůvky

Borůvky jsou bezpochyby superpotravinou. Pomáhají ve více oblastech – čistí krev, mají protirakovinné účinky, uklidňují a působí proti stárnutí. A to nejdůležitější je, že ti krásně zregenerují mozek, brání ztrátě paměti a vzniku Parkinsonovy choroby a jsou prevencí proti mozkové příhodě. Určitě tohle ovoce bašti, co nejvíce to jde, tvé tělo i mysl ti budou vděční.

Slunečnicová semínka a jejich vitamín E

Tato potravina je prostě dokonalá. Je zdravá a obsahuje velké množství vitamínu E, který má úžasné účinky, co se mozku týče. Bojuje proti jeho poškození. Odstraňuje totiž volné radikály a chrání mozkové buňky. Kromě toho zmiňovaná semínka obsahují i vitamín B a ten je na mozek hotovým balzámem. Zklidňuje nervovou soustavu a zmírňuje deprese. A to přírodní cestou, bez antidepresiv.

Na myšlení stačí obyčejný květák nebo brokolice

Vitamín B najdeš i v dalších potravinách. Například v brokolici a květáku. Brokolice má obrovské množství vitamínů a obsahuje i kyselinu listovou. Ta je důležitá pro tvorbu neurotransmiterů, zlepšuje ti tak nervový systém. Dokonce pomáhá v prevenci proti demenci či Alzheimerově chorobě, a konzumace kyseliny listové ti také zlepší paměť. A to se hodí vždy. Paměť zlepšuje i květák a pomáhá při učení. Zkrátka pokud chceš mít čerstvou mysl, občas si květák nebo brokolici dej.

Čajem k dobré náladě i proti únavě

Jestli se nemůžeš na práci soustředit, popíjej k tomu zelený čaj. Ten zabraňuje ztrátě neuronů a chrání ti mozek. Pokud budeš pít tak dva šálky denně, Parkinsonova choroba se ti vyhne obloukem. Příznivé účinky na mozek má ale i čaj černý a bílý. Černý čaj ti mozek nabudí a ty se nebudeš cítit unavená, bílý tě udrží v dobré kondici a navíc napomáhá produkci serotoninu v mozku, tedy hormonu dobé nálady.

Vlašské ořechy ochrání nejen tvůj mozek, ale i zdraví

V této pochoutce najdeš řadu vitamínů, a to zejména vitamín B1, B2 i B3. Ne nadarmo se říká, že když jsi nervózní, máš chroupat ořechy. Mají zázračné účinky na nervovou soustavu, snižují stres i únavu. Kromě toho jsou výbornou prevencí proti různým nemocem, jako například cukrovka či mozková mrtvice.

Losos nejen pro krásné vlasy, ale i funkci mozku

Tato ryba patří mezi nejzdravější a nejlahodnější pokrmy mezi rybami. Nejenže ti pomůže zhubnout, ale podpoří i mozkovou činnost. Obsahuje omega 3 mastné kyseliny, které ti zlepší paměť. Pravidelná konzumace ti zaručí správnou funkci mozku i ve vyšším věku. Navíc ti chrání nervovou soustavu. A má pozitivní účinky i na další části tvého těla, například srdce, kůži či vlasy.

Hořkou čokoládou k lepší koncentraci

Tak tohle je výborná zpráva pro všechny milovníky sladkého. Kakaové boby jsou pro tvůj mozek blahodárné. Nejenže podporují koncentraci, ale napomáhají průtoku krve v mozku a jsou užiteční i pro paměť. Ale sáhni opravdu po té hořké, mléčná ti akorát přidá pár kil navíc.

Sacharidy pro tvůj mozek

Mozek prostě potřebuje sacharidy. Ale tím nemáme na mysli, aby ses od rána do večera ládovala cukrem s tím, že ti to pak lépe myslí. Lepší bude jíst ovoce, které ti mozek tak nastartuje. Jasně, pokud máš opravdu nouzovou situaci, tak si nějaký ten bonbón slupni, ale nesázej na to příliš často. Například takové jablko, ti parádně zbystří mysl a ochrání tvoje mozkové buňky před stárnutím a nepřibereš po něm. Výborným startovačem pro mozek je také banán, který ti navíc zklidní nervy.

Také míváš někdy pocit, že ti to přestalo myslet? A jaký je tvůj doping pro mozek? Napiš nám do diskuze, co ti zaručeně pomáhá, když potřebuješ nastartovat myšlení. Těšíme se na příspěvky.

Foto: Shutterstock.com

10.4.2018 4:00| autor: Alžběta Bublanová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist