7 rad, jak se co nejrychleji dostat do formy

V létě si užíváme vody, sluníčka, relaxujeme a nejraději trávíme čas na zahrádce nějaké té kavárny. Jenže léto je téměř za námi a je potřeba se vrátit zpět do formy. Také ta tvoje trošku pokulhává? Máme pro tebe sedm super tipů, jak si co nejrychleji zlepšit fyzičku a nebude tě to ani tolik bolet.

zpet-do-formy-1100x618.jpgCelá galerie 16 Zdroj: Shutterstock.com

Potřebuješ trošku posílit svaly, shodit kila nabraná mlsáním na dovolené nebo se jen vrátit zpátky do formy? Víme, jak na to…

1. Pohyb každý den

Nejsnazším a nejrychlejším způsobem, jak si zlepšit fyzičku, je rozhodně zařazení pravidelné fyzické aktivity do každodenního života. Zpočátku se může jednat o rychlou procházku v parku každý den 30 minut, postupně můžeme zařazovat další aktivity, které nás baví. To je totiž zásadní. Pokud pohyb není zábava, nemůže nikomu v pravidelném režimu dlouho vydržet,“ říká trenérka Jana Havrdová.

2. Rychlá chůze na začátek stačí

Nemusíš hned lámat rekordy v přespolním běhu. Pro začátek ti stačí obyčejná chůze nebo jízda na kole, perfektní je také plavání, bruslení, v zimě lyžování, nejlépe běžkování. A pak celá škála fitness aktivit a také běhání, které v posledních letech zažívá obrovský boom.

3. Pozor na přepálené starty

Nejsi ještě ve cvičení tak zběhlá? Nebo jsi netrénovala dlouho? Pak si dej pozor na to, abys nepřepálila start. Pokud ses opravdu dlouho nehýbala a k tomu máš nějaké to kilo navíc, zcela jednoznačně se vyplatí konzultace s odborníky, a to jak s praktickým lékařem (kvůli zjištění případných rizik), tak s rozumným osobním trenérem, který ti nastaví fitness program přímo na míru. Nebudeš se tak muset bát svalové horečky nebo křečí z přílišného namožení svalového aparátu.

4. Silové cvičení buduje svaly, vytrvalostní snižuje tuky

Řada lidí řeší, při jaké fyzické aktivitě narostou svaly, a při které ztratí tuk. Taky nevíš? „Obecně platí, že silové cvičení buduje svalovou hmotu, a vytrvalostní v tzv. aerobním pásmu – tedy takové, při kterém se nezadýcháme a jsme schopni stále normálně mluvit – pomáhá budovat vytrvalost a snižovat tukovou zásobu,“  vysvětluje Jana Havrdová.  A dodává, že bys měla ke sportu přidat také vhodný jídelníček.

5. Cvičit bys měla alespoň 30 minut 5x týdně

Nemusíš lítat do posilovny na hodinu každý den. Abys na sobě pocítila opravdu změnu, stačí ti buď třicetiminutovka denně alespoň 5 x v týdnu, nebo 10 000 kroků denně. Že to nezvládáš časově? Pak Jana Havrdová doporučuje minimálně 2 x týdně nějakou konkrétní aktivitu jako trénink a k tomu každý den dostatek kroků. „Aktivity by se měly střídat, tedy měli bychom jak běhat, tak i posilovat a protahovat se například prostřednictvím jógy.“

6. U starších lidí jsou výsledky vidět dříve

Neházej flintu do žita, ani pokud ti už není právě dvacet nebo třicet. Fyzička se dá takto zlepšit klidně i po padesátce a navíc – podle celé řady výzkumů je právě u starší generace pozitivní vliv pravidelné fyzické aktivity okamžitě vidět. Jak fyzická, tak i psychická kondice aktivních lidí je nesrovnatelně lepší než u těch, kteří se nehýbou.

7. Nezapomeň na zdravý jídelníček!

Pokud se chceš dostat do formy, je zcela nezbytné upravit také jídelníček. „Bez kvalitních živin nebude ani naše tělo správně fungovat. Co jíme, je velmi důležité. Obecná doporučení se v poslední době rapidně odklánějí od redukce tuků a doporučují zásadní snížení obsahu sacharidů v našem jídelníčku, tedy jak klasického cukru, tak i většiny obilovin, zejména bílé pšeničné mouky,“ doporučuje Jana Havrdová.

A jak to máš se cvičením ty? Jsi po létě ve formě nebo budeš muset trošku máknout? Nebo zastáváš názor, že sport je nebezpečný stejně jako si to určitě myslí lidé v naší fotogalerii? Pobav se.

Text: Redakce z dostupných zdrojů, Český svaz aerobiku a fitness FISAF.cz

Foto. Shutterstock.com, pinterest.com, facebook.com

8.9.2017 10:00| autor: Redakce

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněním vaší emailové adresy.

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@femina.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít

TOPlist