6 důvodů proč sportovat

Co si budeme povídat, většina žen se k pravidelnému cvičení uchyluje, když chce zhubnout nějaké to kilo. Hubnutí ale zdaleka není jediným pozitivním důsledkem sportu. Přečtěte si, jak cvičení dokáže měnit náš život k lepšímu!

sport-1100x618.jpg

Zpomaluje stárnutí
Pravidelný sport a celkově zdravý životní styl se obrovskou měrou podílejí na udržení fyzické kondice a mladistvého ducha. Studie opakovaně ukazují, že zlepšení kondice snižuje riziko vzniku některých chorob, spojených se stárnutím, a to včetně duševních onemocnění, jako jsou stařecká demence nebo Parkinsonova nemoc. Nehledě na to, že i pokožka pravidelně prokrvovaná při sportu pomaleji stárne a udržované tělo působí mladistvěji, než tělo lidí, kteří se sportu vyhýbají velkým obloukem.

Zmírňuje příznaky chronického únavového syndromu
Chronický únavový syndrom je obvykle charakterizován nevysvětlitelnou únavou, které se nezbavíte vydatným spánkem ani delším odpočinkem. Lidé, postižení tímto syndromem, jsou neustále a mnohdy po celé roky unavení a spolehlivý lék neexistuje. Ale kde nestačí léky, přichází na řadu sport! Odborníci jako součást komplexní léčby doporučují právě sportovní terapii, která má zmírnit únavu i další příznaky tohoto syndromu.

článek

Pomáhá od nespavosti a deprese
Vědcům z texaské univerzity se podařil prokázat pozitivní vliv pravidelného sportování na osoby se sklony k nespavosti a depresi. Účastníci jejich výzkumu zaznamenali postupné zlepšení nálady i kvality spánku, a tato terapie je proto považována za cenné doporučení ve způsobu léčby.

Příznivě ovlivňuje těhotenství
Další americký výzkum se zaměřil na těhotné ženy, které pravidelně provozují méně náročné cvičení. Ve srovnání s nesportujícími ženami se cvičícím těhotným ženám zlepšila funkce srdce a plic, v daleko menší míře se musely potýkat s nechtěným únikem moči a nepřibíraly zbytečně moc na váze. Sportovně založeným ženám se navíc snížila pravděpodobnost vzniku deprese nebo těhotenské cukrovky. Vzhledem k tomu, že každé těhotenství je velmi individuální, je vždy třeba konzultovat vhodnost cvičení s vaším lékařem!

článek

Zlepšuje duševní zdraví
Dalším z velkých benefitů jsou pozitivní účinky cvičení na zlepšování nálady a zmírnění stresu. To samozřejmě těší každého sportovce, ale opravdu velký význam může mít tato záležitost na lidi se sklony k depresím, kteří buď nemohou brát léky, nebo na ně léky nemají požadovaný účinek. Některé výzkumy dokonce prokázaly i redukci některých příznaků schizofrenie.

Usnadňuje průběh menopauzy
Snad nejčastějšími potížemi, kterým musí čelit ženy v menopauze, jsou hormonální změny a výkyvy nálady. Univerzita v Granadě ženám v přechodu doporučuje pravidelné sportování, jež zmírňuje nepříjemné tělesné i duševní změny, které jsou spojené s tímto obdobím.

S tímto výčtem bychom mohli pokračovat do nekonečna, protože pozitivní účinky sportu zasahují do nejrůznějších oblastí našeho života. A jaký je ten váš důvod? V diskuzi nám můžete napsat, co na sportování nejvíc těší právě vás!

Foto zdroj: profimedia.cz

9.5.2013 8:00| autor: Pavla Hořínková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist