5 vitamínů z lednice, které vás zachrání před nachlazením

S takovou rychlostí, s jakou teď padá listí ze stromů, se plní i čekárny u lékaře. Chřipka a virózy útočí ze všech stran! Můžete se účinně bránit i bez polykání prášků? Ano. Stačí jen zpestřit svůj jídelníček a obohatit ho o cenné vitamíny! Co jíst a pít, aby se vám bacily vyhýbaly?

Kdo by neznal vitamíny? Vždyť to jsou naši nejlepší přátelé, kteří pomáhají s imunitou, bojují proti únavě a posilují nervový systém. A to je v říjnu a listopadu opravdová nutnost! Chcete slyšet dobrou zprávu? Není třeba utrácet za drahé doplňky stravy, stačí se zásobit z domácích zdrojů. Lednička a spíž prokazují medvědí službu! A to hned na pět způsobů!

1. Vitamín E? Efektivní v sexuální oblasti! 

Éčko patří mezi nejdůležitější antioxidanty. Má pozitivní účinky na tvorbu pohlavních buněk, tím pádem zvyšuje plodnost, silně podporuje činnost nervového systému. A to se přece hodí!

Kde je jeho skrýš? Olej z pšeničných klíčků, máslo, mléko, sója, všechny druhy masa.

2. Vitamín D? Drahocenný pomocník obranyschopnosti! 

Déčko posiluje imunitní systém, a aby toho nebylo málo, kosti zachovává silné a nepoškozené, což se bude zamlouvat nejen všem lyžařům. Už jen pouhé náledí je past na všechny nohy!

Kde je jeho skrýš? Rybí tuk, játra, vaječné žloutky.

3. Vitamín A? Absolutně nepostradatelný pro oči! 

Trpíte častými záněty čehokoli? Možná proto, že trpíte na nedostatek vitamínu A. Ten si umí s lecčím poradit. Blahodárně působí na zrak, je účinnou zbraní proti šerosleposti a dokonce zvyšuje pohlavní aktivitu! Takže, co ten váš bude mít dneska k večeři?

článek

Kde je jeho skrýš? Špenát, kapusta, petržel, kedlubna, meruňky, zelí, brokolice.

4. Vitamín K? Kamarád pro vnitřní záležitosti! 

Káčko je správcem správné srážlivosti krve a růstu buněk, dohlíží na funkčnost a chod cév. Ačkoli se na první pohled může zdát, že s imunitou nemá nic společného, není to tak docela pravda. Vitamín K je spojován s udržováním prospěšné bakteriální flóry ve střevech.

Kde je jeho skrýš? Olivový, řepkový a sojový olej, majonéza, listová zelenina.

5. Vitamín C? Cesta ke zdravému chrupu! 

Myslíte, že užívání vitamínu C je dobré jen při nachlazení? Standardně si ho dáváte v podobě citrónu pouze do čaje? Chyba lávky! On toho umí daleko víc. Má příznivý vliv i na zuby a vazy či tvorbu bílých krvinek, bojuje s únavou a dokonce pomáhá při žaludečních potížích. Navíc si rozumí s odolností proti infekcím.

Kde je jeho skrýš? Šípek, limetka, pomeranč, grapefruit, brambora, rajče, brusinky a již zmíněný citrón. Tak na zdraví!

A co vy považujete za ideální a naprosto nejlepší uložiště vitamínů? Jste pro čerstvé ovoce a zeleninu, nebo vsázíte na pilulky, tabletky a doplňky stravy? Podělte se o recept, který zaručeně vyžene nachlazení z těla! 

Foto zdroj: profimedia.cz

12.11.2014 10:00| autor: Lucie Feiková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist