15 tipů co (ne) jíst na Vánoce, abys předešla bolení břicha. Pozor na ovoce!

Vánoce jsou svátky plných stolů naložených tolika dobrotami. Kdo by odolal? Ale i o Vánocích se vyplatí vybírat s rozumem tak, aby tě zbytečně netrápila bolest břicha. Jak to udělat, aby sis vánoční hodování užila, ale zároveň se cítila dobře? Poradíme!

1. Pozor na sacharidy

Obsahují je třeba těstoviny, rýže, knedlíky nebo brambory. Těstoviny či knedlíky se často ohřívají, brambory zase v bramborovém salátu vydrží v leckterých domácnostech i několik dní. Obojí je špatně! Obojí totiž vede k vytvoření odolných škrobů, které tělo nedokáže pořádně strávit, což vede k plynatosti. Samozřejmě je dobré vyhýbat se bílému pečivu, které se dá nahradit celozrnným.

2. Příliš mnoho ovoce škodí

Přestože mají hodně zásluh na našem zdraví, mohou jablka hrušky nebo manga způsobit u citlivějších jedinců nadýmání. Obsahují totiž příliš mnoho fruktózy.

3. Náhražky cukru vybírej pečlivě

Agáve je možná přírodní sladidlo, nicméně je bohatá na fruktózu, která může způsobit nafouklé břicho. Pozor také na další sladké alternativy: xylitol, mannitol či sorbitol, které ti rovněž neprospějí.

4. Jez často a méně

Ano, je to známé pravidlo, ale o Vánocích platí především. Tvé tělo přijímané potraviny lépe zpracuje a ty budeš mít daleko víc energie.

5. Citrusy ti pomůžou

Voda se šťávou z citrónu po ránu pomáhá podpořit zažívání. Citrón se taky nekape na smaženou rybu jen tak zbůhdarma, maso je pak lépe stravitelné.

6. Hořčík prospívá

Pro dobré trávení zvyš přísun magnézia neboli hořčíku. Ten obsahují třeba banány, pomeranče, grepy a také ořechy a zelená zelenina.

7. Omez sůl

Když je jídlo příliš slané, tělo zadržuje vodu. Pokud přestaneš jíst přesolená jídla, uvidíš, že zhubneš i pár kilo. Bohužel je také třeba omezit některé lahůdky, které se přesolují včetně párků, pizzy, šunky, sýrů. Zapomenout bys měla taky třeba na bujón a instantní pokrmy.

8. Žvýkej

A myslíme tím žvýkačku, tedy hlavně tu bez obsahu cukru, protože jejím žvýkáním se aktivují střeva a potrava lépe prochází zažívacím traktem. A dobré žvýkání jídla je také prospěšné – pro lepší trávení bys měla jedno velké sousto 30x přežvýkout, než ho spolkneš.

9. Jogurt k snídani

Na řečech o probiotikách v jogurtu něco je. Takže jogurtem k snídani rozhodně nic nezkazíš.

10. Bez bublinek

Nejen šampaňské, prosecco, ale i limonády způsobují nadýmání.

11. Nepij a nejez současně

Nezapíjej každé sousto vodou. Tekutina se dostává přímo do trávicího systému a zabraňuje trávení.

12. Čaj po jídle

Trávit pomáhá velmi dobře máta, ale i zázvorový čaj není vůbec na škodu.

13. Zavři pusu!

„Při jídle se nemluví,“ říkají učitelky už v mateřských školách a mají pravdu. Je to nejen neslušné, ale i nezdravé. Mluvením totiž do těla proudí příliš mnoho vzduchu a může dojít k nadýmání.

14. Svíčkovou bez brusinek

Kombinace masa a ovoce není z hlediska dobrého trávení příliš šťastná. Ovoce jako brusinky obsahuje jednoduché cukry, které v kombinaci s ostatním jídlem zůstávají v žaludku a kvasí.

15. Zkus jógu

Přesněji řečeno pozici dítěte. Postav se na všechny čtyři a pak si pomalu začni sedat zadečkem na nohy. Natáhni ruce před sebe a po chvíli je stáhni tak, aby byly vedle nohou. Hlavu polož čelem na zem.

Foto: shutterstock.com

23.12.2015 6:00| autor: Marta Dostoupilová

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa žen?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist