Recenze: Zatím spolu, zatím živí

Vtipně dokonalý Tom Cruise zachraňuje svět a ještě u toho stíhá okouzlit Cameron Diaz. To všechno ve filmu, který se ideálně hodí pro vlahé letní večery.

Sympatická nezadaná žena s vizáží Cameron Diaz na letišti vrazí do sympatického muže s vizáží Toma Cruise, a protože je tak pohledný, milý a pozorný, začne doufat, že by z toho mohlo něco být. Jenže Roy (tak se tu Tom jmenuje) není jenom perfektní chlap na rande, ale taky perfektní tajný agent. Když si June (tak se tu Cameron jmenuje) odskočí na toaletu, on zatím v letadle všechny pozabíjí, včetně pilotů. Prý to byli zlí lidé. A June mu to bude muset věřit. Tedy chvíli se zdráhá, aby se tu taky něco dělo, ale jinak je jasné, že mu věřit má. Přece jenom to je Tom Cruise.

Tom se nejspíš rozhodl, že nám místo stárnutí dokáže, že pořád může natočit pár dílů Mission: Impossible. V tomhle filmu běhá, bojuje, střílí ze střechy auta a dělá dalších sto úžasných akčních věcí, a navíc ukazuje, jak má vypracované svaly. Jeho hrdina je vážně dokonalý. Během nekrutějších automobilových honiček, kdy visí na kapotě, si najde čas pochválit June šaty a neustále se ujišťovat, že je v pořádku, zatímco ona hystericky ječí. Hlavní vtip je v tom, že on ví, co ve světě špionů a nebezpečných zbraní, které se nesmějí prodat španělským obchodníkům, dělá, a ona ne. I ta Cruiseova dokonalost je vlastně vtipná. Takže Zatím spolu, zatím živi je akční romantická komedie a zároveň tak trochu parodie na špionážní akce. Ale tak, aby to panu Cruiseovi vždycky lichotilo.

Na to, že film nemá moc děje, odsýpá dost rychle a je svěže natočený. James Mangold, kterého mám ráda od doby 3:10 Vlak do Yumy, ví, jak využít exotické lokace, šarm svých hvězd a natočit akci, aby dostatečně bavila i ohromovala zároveň. I když ty úplně nejlepší scény jsou zkratky, kdy je June pro její bezpečí podána droga a ona jenom v polobdění zaznamenává, jak zrovna skáká padákem nebo ujíždí na lodi nebo zažívá další absurdně dobrodružné věci.

I díky takovýmhle nápadům film funguje jako celkem příjemná letní oddechovka. Celé to je podané s takovým dobromyslným rozmarem a energií, že i Cameron Diaz, kterou jindy nemusím, mi tady připadala sympatická.

scény se zdrogovanou June

dokonalost Toma Cruise

svěží režie