Recenze: Kamarád taky rád

Mila Kunis a Justin Timberlake jako kamarádi, co se mají rádi. Jenom nějakou dobu nevědí, jak moc. V moderní romantické komedii, která nedostatek originality vyvažuje vtipem a tempem.

Viděly jsme to už hodněkrát, naposledy v otravném podání Natalie Portman a Ashtona Kutchera v Hlavně nezávazně. Ona a on se k sobě hodí, akorát si to nechtějí připustit, a tak spolu radši nejdřív jenom spí v řadě milostných scén, v nichž je nicméně vidět maximálně jeho zadek. A myslí si, že jim to bude stačit. Jenže tentokrát očekávané sbližování neprobíhá ve vulgární a spíš trapné komedii (jako bylo Hlavně nezávazně), ale ve velkoměstském rom-comu pro popkulturně orientované ukecané romantičky, které mají ovšem na práci i jiné věci, než jenom vzdychat po tom pravém.

Milá a i tady evidentně talentovaná Mila Kunis je soběstačná, navenek cynická ale uvnitř sympaticky zranitelná, protože má mámu, co se honí za chlapama, místo aby jí dodávala emocionální oporu. Justin Timberlake je sladký (tak moc, že se několikrát zdůrazňuje, že opravud není gay), přátelský a mírně odtažitý, také z rodinných důvodů, by tu existovala výmluva, proč je držet od sebe. Oba jsou taky sexy, mladí, krásní a moc jim to spolu sluší a ladí.

Takže vhodné duo idealizovaných hlavních a rovnocenných hrdinů bychom měly. Dostatečněš vhodný se ukázal být i mladý režisér Will Gluck, ,který se podílel i na scénáři (a taky se dřív podílel na o něco povrchnější komedii Easy A). Na svou novinku totiž nasadil tempo, které sice rychle utahá české titulky, ale ne potřebný komediální švih, v jehož letu pak spíš přehlédnete přítomné nedostatky. (Jejich seznam najdete v kolonce Co se mi nelíbilo.)

Gluck a spol. taky do svého sprintu zařadili odkazy na jiné existující romantické filmy, karikaturu žánru v podobě běžně neexistující příšerně sentimentálního romance, kterou si tu dvojice pouští na dvd, nebo pár poznámek o Georgi Clooneym. Čímž vytvořili romantickou komedii, která si vesele uvědomuje, jaké má její zprofanovaný žánr limity, a s lehkých varováním, abychom ji tedy nebraly moc vážně, nás vybízí, abychom i ji užily.

energie a tempo
emancipované obě hlavní postavy
chemie mezi Timberlakem a Kunis
příjemně vtipné i bez vulgarit
talentovaná Mila Kunis
nadsázka, odkazy a lehké sebe-shazování

Co se mi nelíbilo:
Woody Harrelson je milý, ale jeho gay reportér je opravdu velmi jednorozměrná postava
jak nepřesvědčivě rychle je ze hry vyšachován doktor
scéna otcovského promlouvání do duše
že ani tato komedie nakonec neuteče svým klišé
některé pokusy o vtip mířící do prázdna
nedostatečné české titulky

Friends with Benefits, USA 2011, 109 minut. Režie Will Gluck, hrají Mila Kunis, Justin Timberlake, Patricia Clarkson, Jenna Elfman, Richard Jenkins, Woody Harrelson, Bryan Greenberg, Noah Gould. Premiéra 29. 9. 2011.

22.9.2011 12:00| autor: Aneta K.