Femina.cz » Magazín » Wellness » Trampolína není jen pro děti: Proskákej se k super postavě i zdraví

Trampolína není jen pro děti: Proskákej se k super postavě i zdraví

Trampolína není jen pro děti: Proskákej se k super postavě i zdraví

Magazín: Wellness | autor: Pavla Jelínková | vydáno 07. 09. 2015

Konečně skončila úmorná vedra a i ty se můžeš začít trochu víc hýbat, aniž by ti hrozil kolaps. Ráda bys vyzkoušela něco jiného než zumbu, posilovnu nebo aerobic? Zkus trampolínu! U skákání se budeš skvěle bavit a ještě přitom shodíš přebytečná kila.

Měla jsi doteď pocit, že trampolína je pouze pro děti a pro dospělé jen nebezpečná zábava po pár panácích nebo pivech? Omyl! Na trampolíně můžeš řádit i ty a zažiješ spousty legrace, smíchu, vyskáčeš ze sebe napětí, stres i nějaké ty špíčky. Tak se zkus vrátit do dětských let. Pouhých patnáct minut denního skákání na trampolíně totiž nahradí jiné mnohem zdlouhavější sporty. Odborníci dokonce tvrdí, že trampolína je lepší než běh! 

Proč skákat? 

  • zbavíš se stresu
  • vyladíš se do pohody 
  • depka u tebe nebude mít šanci 
  • posílíš tělo a zpevníš svaly i kosti
  • odbouráš přebytečná kila a špíčky
  • zlepšíš si cévní a lymfatický systém
  • posílíš své srdce, plíce a imunitu
  • snížíš vysokou hladinu cholesterolu
  • skoncuješ s celulitidou

Na trampolíně mohou cvičit lidé všech věkových kategorií včetně těch, kteří mají potíže třeba se zády nebo kardiovaskulárním systémem. Samozřejmě s přihlédnutím k aktuálnímu zdravotnímu stavu, ale věz, že jakmile tě jednou trampolína chytí, už tě nepustí. Proč?

Budeš se skvěle bavit

Pohyb na trampolíně příznivě působí na vylučování endorfinů, a s tím je jak známo spojená dobrá nálada a pohoda. S trampolínou se tak snadno zbavíš stresu a slovo depka zmizí z tvého slovníku navždy.  

Posílíš tělo 

Pravidelné skákání na trampolíně krásně a efektivně posílí tvé tělo a zpevní ti svaly i kosti. Mimoto se zlepší tvůj cévní a lymfatický systém, zvýšíš odolnost organismu, plíce i srdíčko. Navíc můžeš parádně odbourat vysoký cholesterol, a díky posílení středu těla budeš chodit rovně a s grácií jako modelka a vypadat tak štíhlejší a vyšší.  

Shodíš nadbytečná kila

Pohyb na trampolíně nejen prospěje tvému zdraví, ale odbourá postupně přebytečná kila a nějaké ty faldíky. A v řeči čísel to znamená, že vážíš-li 60-70 kilogramů, 15ti minutovým skákáním na trampolíně denně spálíš asi 60-70 kalorií. A budeš-li skákat déle, tak až 120 kalorií. To už jistě stojí za zkoušku a navíc je to fakt legrace.

Nespornou výhodou skákání na trampolíně je také fakt, že nemusíš chodit nikam do fitcentra a stresovat se lidmi kolem sebe. Trampolínu si můžeš jednoduše pořídit i domů. Když je hezky, můžeš skákat venku, jakmile se počasí zhorší, jednoduše trampolínu strčíš domů a pokračuješ v tréninku. 

Jak nakoupit?

Na trhu je trampolín k dostání opravdu nepřeberné množství. Pokud se chceš především bavit s přáteli, pak nejspíš sáhneš po velké. Pořídíš ji zhruba od 2 000 korun podle velikosti a doplňků. V rámci bezpečnosti u velkých trampolín vždy vybírej ty, které mají ochrannou síť. Ta zabrání nepříjemným a občas velmi vážným úrazům. Velké trampolíny mají jednu nevýhodu: do bytu si ji neschováš a tudíž můžeš skákat jen za příznivého počasí. Domů si pořiď mini trampolínu, seženeš ji v obchodech se sportovními potřebami od 500 korun. Pokud se budeš chtít hospání opravdu věnovat naplno vyber si takovou, která má pomocné držadlo, u cvičení jej oceníš. Trampolíny s držadlem pořídíš od 1 600 korun. 

Máš trampolínu, tak teď hurá za zábavou, ale pozor! 

Devatero správného skákání:

  1. Pro bezpečný pohyb po trampolíně se na ní pohybuj v botaskách. U cvičení naboso hrozí vymknutí kotníku, stržení nehtu nebo vykloubení prstů.
  2. Budeš-li skákat s přáteli, hopsejte po jednom.
  3. Na trampolínu nepotřebuješ žádný extra sporty obleček, vystačíš si s legínami a trikem, oblečení by však mělo dobře odvádět pot.
  4. Skákej uprostřed trampolíny, dopadej na celá chodidla a nepropínej kolena, jen tak budeš chránit své klouby. 
  5. Celkovou délku skákání si můžeš volně stanovit sama podle své kondičky a zdraví. Nepřepínej se, navyšuj postupně.
  6. Ideální pro tvé zdraví i kondičku je řádit na trampolíně cca 3x týdně.
  7. Před i po cvičení si dopřej 5 minutek strečinku, který tě uvolní.
  8. Nezapomínej na pitný režim. Skákání je jako jakýkoli jiný sport o vydávání energie, spalování kalorií a s dobrým pitným režimem vyloučíš z těla lépe odpadní látky. Když k tomu ještě přidáš zdravé stravování jsi na dobré cestě ke zdravému a pevnému tělu s krásnou siluetou. 
  9. Cvičení vynech, pokud jsi nachlazená nebo máš zdravotní problémy. 

Jak takové cvičení vypadá? Mrkni na video:

Tak co říkáš? Jdeš do toho? Nebo snad už máš své zkušenosti? Poděl se o ně s námi v diskuzi!

Foto: Thinkstockphotos.com

Další články z rubriky

Komentáře (6)

Datum Autor Nadpis
25. 06. 2016 Anna park (reakcí: 6)
09. 09. 2015 vendina trampolína (reakcí: 0)
08. 09. 2015 pepina . (reakcí: 0)
08. 09. 2015 To někdo píše z nudy a nebo to myslí vážně ? Ďobina (reakcí: 0)
08. 09. 2015 lucik21 ... (reakcí: 0)
07. 09. 2015 Viky17 - (reakcí: 0)

Testy kosmetiky

Astor Omlazující korektor 3v1 Lift Me Up

Astor Omlazující korektor 3v1 Lift Me Up

Stroj času pro vaši pleť!

Testy kosmetiky: Dekorativní | vydáno 02. 12. 2016

Naše tipy

Dnešní horoskop

Kozoroh

04. 12. 2016 Horoskop Kozoroh

Psychický klid a pohodu velmi výrazně ovlivníš růžovou palmou nebo esencí z růže. Udělej si očistnou koupel a všechno... Celý horoskop

Karta dne

Dva poháry
Máš před sebou nádherný den naplněný radostí a láskou. Přestože jsi sama, budeš velmi intenzivně řešit vztahy kolem sebe a také své srdíčko. Jestli toužíš po lásce, má...

Astroporadna - odpovídá Sára

astroporadna
  • Duchovno
  • Výklad tarotů
  • Magické obrázky
  • Andělské karty
  • Výklad pomocí kamenů
  • Partnerské vztahy
  • Aktivace čaker
Nech si poradit

Redakční blog

Redakční blog

Šikana, zlozvyky i rozchody aneb Nový týd...

No, podle nadpisu to nevypadá na moc veselý první adventní týden na Femině, ale rozhodně se nemusíš bát. Zas tak drsn...

Celý článek

Stojí za hřích

TOPlist