Femina.cz » Magazín » Wellness » Pitný režim

Pitný režim

Pitný režim

Magazín: Wellness | autor: Katka Landlová | vydáno 21. 04. 2008

Znáte to. Ráno sotva dopijete svůj ranní šálek čaje, sklenku vody si dopřejete při obědě a pak to doháníte večer. Celkově za den vypijete v lepším případě polovinu toho, co byste měli. Nedostatek tekutin však škodí tělu i mysli.

 

Naše tělo obsahuje 60% tekutin a každý den vyloučí asi tři litry, které mu musíme nějak nahradit. Část tohoto množství přijmeme s pevnou stravou, zbytek, v průměru 2 - 2,5 litru denně, musíme vypít.

 

Nároky se stupňují v létě, při pobytu v horkých a suchých prostorách, při sportování, ale i při horečnatých onemocněních a průjmech.

 

Nejběžnější potíže při nedodržením pitného režimu jsou bolest hlavy, únava a nesoustředěnost.

 

Pokud je váš organismus nedostatkem tekutin přinucen snížit množství tekutiny kolující ve vašem těle, zhoustne vám krev a zhorší se zásobování tkání kyslíkem. Jako první tím utrpí mozek, který je na zásobování kyslíkem velmi citlivý, a dostavuje se únava, podráždění a zhoršené vnímání.

 

Při omezeném příjmu tekutin organismus omezuje i jejich výdej. Méně vylučovaných tekutin znamená snížené vylučování škodlivých látek z organismu a možnost tvorby ledvinových kamenů. Kupodivu i třeba zhoršení revmatických potíží.

 

Právě tak omezení pocení znamená snížené vylučování škodlivých látek a nejen to. V tomto případě je asi důležitější nedostatečné ochlazování těla, které může vést až k přehřátí organismu a mdlobám. Ne nadarmo je první pomocí při úpalu přemístit postiženého do stínu a zajistit dostatek tekutin.

 

Dlouhodobou dehydrataci organismu a poruchu látkové výměny rozhodně nepodceňujte. Aby vás nepostihovaly podobné problémy, je důležité pít denně 2-3 litry vody, v letních dnech minimálně 3-4 litry, a to v rovnoměrných dávkách v průběhu celého dne, neboť i organismus potřebuje doplňovat tekutiny průběžně.

 

Nejvhodnější na pití je čistá voda, nejrůznější minerálky - s těmi to ale nepřehánět, ovocné a zeleninové šťávy a džusy - nejlépe ředěné vodou, nebo bylinkové čaje. Vynechte slazené nápoje a do pitného režimu nemůžete započítat ani alkohol, kávu a černý čaj, neboť organismus v konečném důsledky dehydrují.

Další články z rubriky

Komentáře (1)

Datum Autor Nadpis
12. 03. 2011 agad Dostatek tekutin (reakcí: 1)

Testy kosmetiky

Nivea Pečující olej do koupele Beauty Oil

Nivea Pečující olej do koupele Beauty Oil

Dopřejte si péči jako v lázních u vás doma!

Testy kosmetiky: Tělová | vydáno 23. 02. 2017

Naše tipy

Dnešní horoskop

Panna

23. 02. 2017 Horoskop Panna

Šéf tě dnes vezme na velmi důležitou schůzku, kde tě představí jako vedoucího úseku. Budeš překvapená, ale i takhle s... Celý horoskop

Karta dne

Paže pentaklu
Na cestě k tobě je skvělá zpráva ohledně tvých financí! Tvé plány, které ses rozhodla uskutečnit, se pomalu ale jistě naplňují! Jen tak dál, neboj se postupovat stále ...

Astroporadna - odpovídá Sára

astroporadna
  • Duchovno
  • Výklad tarotů
  • Magické obrázky
  • Andělské karty
  • Výklad pomocí kamenů
  • Partnerské vztahy
  • Aktivace čaker
Nech si poradit

Redakční blog

Redakční blog

PMS, hubnutí i průšvihy aneb Nový týden n...

Taky tak ráda soudíš všechny ty, kterým se povede nějaký kolosální průšvih? A je úplně jedno, jestli jde o nevěru, ka...

Celý článek

Stojí za hřích

TOPlist