Femina.cz » Magazín » Wellness » Obrana před nachlazením? Rybí tuk s omega-3 mastnými kyselinami

Obrana před nachlazením? Rybí tuk s omega-3 mastnými kyselinami

Obrana před nachlazením? Rybí tuk s omega-3 mastnými kyselinami

Magazín: Wellness | Komerční prezentace | vydáno 14. 11. 2016

Náchylnější k nachlazení se váš organismus stává ve chvíli, kdy máte oslabenou imunitu. Tomu však můžete předcházet tím, že budete dbát na zdravou stravu. Jezte pravidelně tučné mořské ryby, které obsahují omega-3 mastné kyseliny. Tyto zdravé tuky totiž napomáhají správné funkci imunitního systému a zároveň přispívají ke zdraví mozku, srdce i cév.

Váš imunitní systém je velmi citlivý na to, jaký vedete životní styl. Kromě náporu vnějších vlivů, jakými jsou znečištěné ovzduší, náhlé změny počasí nebo stres, na něj do značné míry působí také strava, kterou do těla přijímáme. Toho však můžete využít a pomocí zdravého stravování podpořit obranyschopnost svého organismu. Stačí do jídelníčku zařadit potraviny, které obsahují potřebné vitaminy a živiny.

Losos, tuňák, makrela nebo sleď jsou tučné mořské ryby, jejichž tuk tvoří převážná část tělu prospěšných nenasycených mastných kyselin. Velmi přínosné pro imunitu jsou především esenciální omega-3 mastné kyseliny EPA a DHA, které si lidské tělo nedokáže samo vytvořit. 

Pravidelná konzumace omega-3 mastných kyselin významně přispívá k posílení imunity. Působí protizánětlivě a pomáhá snižovat riziko krevních sraženin. Především však přispívá ke zdraví srdce, cév i mozku. Omega-3 mastné kyseliny si můžeme snadno dopřát třeba v porci tučné mořské ryby,“ uvádí nutriční terapeutka Margareta Iliopulosová. 

„Dále doporučuji zvýšený příjem luštěnin, listové zeleniny a čerstvého ovoce obsahujícího vitaminy A, B1 a C. Jejich přísun je pro správnou funkci imunitního systému rovněž důležitý,“ doplňuje nutriční terapeutka.

Vsadíte-li na ryby, upřednostňujte raději ty čerstvé před mraženými, jejichž maso procesem mražení ztrácí některé své kvality. A nezapomeňte, že nejvíce omega-3 mastných kyselin obsahují tučné ryby z moře. Jejich maso byste si měli dát ideálně třikrát týdně. Pokud sníte smažené rybí prsty nebo obalovaný filet tresky, moc zdravých tuků do svého těla nedostanete. 

Alternativou k rybímu masu může být také konzumace kvalitního doplňku stravy. Dostatečný přísun omega-3 mastných kyselin si můžete zajistit třeba dvěma kapslemi OmegaMarine Forte+, které se vyrábí z tuku norského lososa. Více informací a možnost objednat si měsíční balení zdarma naleznete na www.omegamarineforte.cz nebo na bezplatné telefonní lince 800 10 40 40.

Další články z rubriky

Komentáře (1)

Datum Autor Nadpis
14. 11. 2016 stana1 - (reakcí: 0)

Testy kosmetiky

Kenzo Flower By Kenzo L´Elixir - EDP

Kenzo Flower By Kenzo L´Elixir - EDP

Luxusní vůně...

Testy kosmetiky: Parfumerie | vydáno 18. 01. 2017

Naše tipy

Dnešní horoskop

Beran

19. 01. 2017 Horoskop Beran

Pokud tě dnes pozve kolega z práce na skleničku, pak rozhodně neodmítej, má pro tebe velmi zajímavé informace, které ... Celý horoskop

Karta dne

Devět holí
Zachovej chladnou hlavu a drž si odstup od všech hádavých a konfliktních lidí! Pokud se necháš zatáhnout do nesmyslného sporu, věř, že nevyjdeš jako vítěz. Zbytečně se...

Astroporadna - odpovídá Sára

astroporadna
  • Duchovno
  • Výklad tarotů
  • Magické obrázky
  • Andělské karty
  • Výklad pomocí kamenů
  • Partnerské vztahy
  • Aktivace čaker
Nech si poradit

Redakční blog

Redakční blog

Hubnutí podle horoskopu, selfie i barva r...

Znamení horoskopu o nás vypovídá hodně, ať už se nám to líbí nebo ne. A protože my máme tajemno, horoskopy a výklady ...

Celý článek

Módní policie

TOPlist