Femina.cz » Magazín » Wellness » Obrana před nachlazením? Rybí tuk s omega-3 mastnými kyselinami

Obrana před nachlazením? Rybí tuk s omega-3 mastnými kyselinami

Obrana před nachlazením? Rybí tuk s omega-3 mastnými kyselinami

Magazín: Wellness | Komerční prezentace | vydáno 14. 11. 2016

Náchylnější k nachlazení se váš organismus stává ve chvíli, kdy máte oslabenou imunitu. Tomu však můžete předcházet tím, že budete dbát na zdravou stravu. Jezte pravidelně tučné mořské ryby, které obsahují omega-3 mastné kyseliny. Tyto zdravé tuky totiž napomáhají správné funkci imunitního systému a zároveň přispívají ke zdraví mozku, srdce i cév.

Váš imunitní systém je velmi citlivý na to, jaký vedete životní styl. Kromě náporu vnějších vlivů, jakými jsou znečištěné ovzduší, náhlé změny počasí nebo stres, na něj do značné míry působí také strava, kterou do těla přijímáme. Toho však můžete využít a pomocí zdravého stravování podpořit obranyschopnost svého organismu. Stačí do jídelníčku zařadit potraviny, které obsahují potřebné vitaminy a živiny.

Losos, tuňák, makrela nebo sleď jsou tučné mořské ryby, jejichž tuk tvoří převážná část tělu prospěšných nenasycených mastných kyselin. Velmi přínosné pro imunitu jsou především esenciální omega-3 mastné kyseliny EPA a DHA, které si lidské tělo nedokáže samo vytvořit. 

Pravidelná konzumace omega-3 mastných kyselin významně přispívá k posílení imunity. Působí protizánětlivě a pomáhá snižovat riziko krevních sraženin. Především však přispívá ke zdraví srdce, cév i mozku. Omega-3 mastné kyseliny si můžeme snadno dopřát třeba v porci tučné mořské ryby,“ uvádí nutriční terapeutka Margareta Iliopulosová. 

„Dále doporučuji zvýšený příjem luštěnin, listové zeleniny a čerstvého ovoce obsahujícího vitaminy A, B1 a C. Jejich přísun je pro správnou funkci imunitního systému rovněž důležitý,“ doplňuje nutriční terapeutka.

Vsadíte-li na ryby, upřednostňujte raději ty čerstvé před mraženými, jejichž maso procesem mražení ztrácí některé své kvality. A nezapomeňte, že nejvíce omega-3 mastných kyselin obsahují tučné ryby z moře. Jejich maso byste si měli dát ideálně třikrát týdně. Pokud sníte smažené rybí prsty nebo obalovaný filet tresky, moc zdravých tuků do svého těla nedostanete. 

Alternativou k rybímu masu může být také konzumace kvalitního doplňku stravy. Dostatečný přísun omega-3 mastných kyselin si můžete zajistit třeba dvěma kapslemi OmegaMarine Forte+, které se vyrábí z tuku norského lososa. Více informací a možnost objednat si měsíční balení zdarma naleznete na www.omegamarineforte.cz nebo na bezplatné telefonní lince 800 10 40 40.

Další články z rubriky

Komentáře (1)

Datum Autor Nadpis
14. 11. 2016 stana1 - (reakcí: 0)

Testy kosmetiky

Rimmel Rtěnka s matným efektem The Only 1 Matte

Rimmel Rtěnka s matným efektem The Only 1 Matte

Dodává příjemný pocit hydratace...

Testy kosmetiky: Dekorativní | vydáno 24. 02. 2017

Naše tipy

Dnešní horoskop

Rak

25. 02. 2017 Horoskop Rak

Dnes už od rána nahoď vřelý úsměv a usmívej se na každého, koho potkáš. Uvidíš, že se tvůj den jako mávnutím kouzelné... Celý horoskop

Karta dne

Osm pohárů
Dnes máš skvělou příležitost odpoutat se od všeho starého, co ti již neslouží a pouze tě omezuje. Čeho se to může týkat? Vztahy, které dávno přetrvávají spíš jen ze zv...

Astroporadna - odpovídá Sára

astroporadna
  • Duchovno
  • Výklad tarotů
  • Magické obrázky
  • Andělské karty
  • Výklad pomocí kamenů
  • Partnerské vztahy
  • Aktivace čaker
Nech si poradit

Redakční blog

Redakční blog

PMS, hubnutí i průšvihy aneb Nový týden n...

Taky tak ráda soudíš všechny ty, kterým se povede nějaký kolosální průšvih? A je úplně jedno, jestli jde o nevěru, ka...

Celý článek

Stojí za hřích

TOPlist